Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy, Makro, nebo Amazon, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici Procurement and Operations Manager ve společnosti ESET.
Tom vede nákupní tým v pivovarnické skupině Asahi, jehož cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkého vztahu s dodavateli či interními zákazníky.
Zkušený nákupní manažer s více než 15 lety praxe na různých pozicích v Procurementu, se zkušenostmi v oblasti služeb, výrobních i obchodních odvětví. Momentálně působí ve společnosti Penta Hospitals International jako Chief Procurement Officer, kde zastřešuje nákupy pro 36 nemocnic a síť poliklinik na Slovensku, v Česku a Polsku. Zaměřuje se na rozvoj strategické úlohy nákupu, maximalizace nákupních synergií a digitalizaci nákupních procesů.
Možná trochu překvapí, že doménou práce Zdeňka Pytlíčka, který si prošel pozicemi od nákupčího až po stratéga, jsou veškeré nákupní činnosti, při kterých se "nenakupuje". Ve společnosti GasNet se momentálně zaměřuje na digitalizaci, automatizaci a robotizaci nákupních procesů, implementaci a rozvoj nákupních systémů, reportin a analýzy a nákupní legislativu. Příklad? V roce 2017 byl spuštěn první robotizovaný proces v nákupu a v současnosti více než 92% nákupních transakcí provádí stroje, bez zásahu nákupčích.
Dlouhodobě se zabývá tématem odpovědného zadávání veřejných zakázek. Leona byla ředitelkou neziskové organizace Nová ekonomika. Od roku 2014 působila jako vedoucí oddělení veřejných zakázek na Ministerstvu práce a sociálních věcí, kde vedla i projekt „Sociálně odpovědné veřejné zadávání“. Potenciál veřejných zakázek spatřuje ve strategickém zadávání. Dříve si vyzkoušela mimo jiné předsednictví ve Výboru pro vzdělávání v Radě Evropské unie. Aktuálně působí na Ministerstvu pro místní rozvoj v pozici náměstkyně sekce bydlení výstavby a veřejného investování.
Veřejným zakázkám se začal věnovat již v rámci praxe při studiu právnické fakulty a tento obor ho okamžitě oslovil, i když z velké části díky skvělým kolegyním a kolegům na krajském úřadě Jihomoravského kraje, kteří ho toho mnoho naučili a které má v současnosti tu čest vést. Veřejné zakázky vnímá jako příležitost přispět k rozvoji prostoru, ve kterém denně pohybujeme, snaží se k nim proto přistupovat odpovědně a se zdravým rozumem a zároveň tak, aby zadávací proces nebyl jen stále stejným koloběhem formalit, ale abychom i v jeho rámci dokázali najít zajímavé cestičky k dosažení našich cílů a priorit.
Jan sbírá zkušenosti z mezinárodního nákupu a logistiky již od roku 1995. Vedl nákupní týmy v menších i větších společnostech jako např. Unipetrol, KUKA a BLANCO. Věnuje se projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, předávání zkušeností, lektorské činnosti, překladům, vzdělávání v osobním rozvoji a také vlastnímu B2C projektu. V posledním jmenovaném spojuje svou oblibu v dobrém pivu a plnění tvůrčí touhy v grafice. Žije v malé vesničce v Krušných horách a nejraději se po nich prochází s partnerkou a se psem. Hraje na basu a zpívá v thrashmetalové kapele. Mimo jiné má také rád Pratchetovu Zeměplochu, její postavy a příběhy.
Za posledních 16 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, sourcing manažera, po konzultanta nákupních řešení, až po obchodního zástupce. Aktuálně na pozici Senior Sales Executive nákupních řešení v SAP pomáhá zákazníkům v ČR a SK najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financích a logistice. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
Advokátka se specializací na právo veřejných investic a veřejných zakázek. Dnes Of Counsel v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS, ve které do roku 2023 jako partner budovala tým specializovaný pro veřejný sektor (40 právníků), jenž během jejího působení získal čtyři vítězství v soutěži Právnická firma roku pro oblast veřejných zakázek. Od ledna 2023 pomáhá týmu Ministerstva pro místní rozvoj (MMR) v přípravě Národní strategie veřejného zadávání, v návaznosti na projekt odpovědného zadávání (SOVZ) při MPSV. Kromě toho Adéla Havlová působí ve vedení odborných asociací (Asociace pro veřejné zakázky - AVZ a Unie administrátorů - UNIAVEZ) a je členem expertní skupiny MMR pro legislativu k veřejným zakázkám. Věnuje se rozvoji best practice a inovací ve veřejném zadávání, včetně elektronizace, cirkulární ekonomiky, nákupních praktik a systémů, hodnocení kvality apod. Od r. 2014 je členkou rozkladové komise Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Využívá know-how z dalších členských států EU, zejména Německa, Rakouska, Nizozemí a samozřejmě Slovenska. Pravidelně přednáší a publikuje v odborných periodikách.
Rasťo je spoluzakladatel slovenského řešení Cequence, které využívá nejnovější technologie (strojové učení, uměla inteligence, NLP) a integruje ChatGPT od Open Ai na moderní řízení kontrakt managementu. Do týmu Cequence přináší 15-ročné zkušenosti z vedoucích pozic v rámci kontrakt managementu, procesního inženýrství a digitálních inovací v oblasti procurementu. Pro nadnárodní společnosti vyjednával smluvní podmínky při nákupech v hodnotě více jak 50 mil. Eur. Jeho zájem o technologie našel uplatnění při neustálém zlepšování procesu v nákupu, řízení smluv, zvyšování efektivity týmu a interní spolupráce ve firmě. Dnes se jeho nápady a vize inteligentního kontrakt managementu přetavili do řešení Cequence, které denně pomáhá šetřit klientům tisíce hodin práce. Když právě nepřemýšlí nad budoucností tvorby a vyjednávání smluv, zajímá se o streetart a alternativní formy výtvarného umění, plánuje další výlet do zajímavé destinace anebo hodnotí kvalitu lokálního řemeslného piva.
Jaroslav Lexa je věčný optimista, kterého neopouští víra v to, že na Slovensku se dá nakupovat vtipně, zajímavě a zároveň i hospodárně a v souladu se zákonem. Zabývá se psaním smluv, námitkami, píše články, knihy a v minulosti také blogoval. Jako školitel v oblasti veřejných zakázek dokáže lidem vysvětlit, kde v zákoně se nachází zdravý selský rozum. Je uznávaným odborníkem ve veřejném obstarávání, který prosazuje aplikaci inovativních postupů v této oblasti včetně sociálního aspektu a ochrany životního prostředí. Taktéž je spoluzakladatelem slovenského APUeNu. V současnosti působí ve funkci podpředsedy Úradu pre verejné obstarávanie do které byl jmenován vládou Slovenské republiky v roce 2020.
S nadsázkou přiznává, že s veřejnými zakázkami a eAukcemi žije v manželském vztahu. Je to zkrátka svět, který se pro Alenu Ševčíkovou, vedoucí oddělení nákupu a veřejných zakázek v Nemocnici Nové Město na Moravě, stal velkým koníčkem. Přestože někdy přináší radost i hořkost zároveň, věří, že je třeba vždy překonávat překážky a jít dál. Ostatně, jako žena, která dokázala zejména na zakázkách investičního charakteru ušetřit řádově desítky milionů korun, dobře ví, jak čelit těžkým výzvám.
Jan Janek je ředitelem v oddělení poradenství ve společnosti Deloitte Austria a vede tým Procurement Excellence. Má 15 let odborných zkušeností v oblasti strategického zadávání veřejných zakázek i transformace systému Procure-to-pay. Jeho odborné znalosti spočívají v řízení komplexních projektů a sahají od témat řízení, transformace a automatizace až po digitalizaci. Zaměřuje se na optimalizaci provozního modelu pomocí vhodných metodik a nástrojů.
Kde vládne chaos, a scházejí pravidla, musí jednoho dne nastoupit řád a systematičnost. Jinak není možné se posunout dál. Své o tom ví Michal Kristiňák, právník, který má bohaté profesní zkušenosti z oblasti logistiky a nákupu. V minulých letech stál u rozvoje nákupních a právních týmů energetických a gastronomických společností, jako je například Medusa Group, kde díky elektronizaci a centralizaci nákupu dosáhli výrazných úspor. V současnosti pracuje jako Procurement manager ve společnosti Amazon Fulfillment Slovakia.
Referent nákupu, komoditní nákupčí a vedoucí nákupu. Všemi těmito pozicemi během své kariéry prošla Hana Sušková, která je v současnosti ředitelkou nákupu ve firmě Al Invest Břidličná. Zkušenosti s vedením týmu, implementací nového systému, elektronizací procesů v nákupu a vyjednáváním s průmyslovými dodavateli získávala ve firmách jako Škoda Vagonka, OKD, OKK Koksovny a Tatra Defence Vehicle.
Své zkušenosti s obstaráváním začal rozvíjet na Ministerstvu obrany Slovenské republiky, kde se věnoval hlavně komerčním výrobkům a informačním technologiím. V současnosti působí na Ministerstvu zdravotnictví Slovenské republiky jako generální ředitel sekce verejného obstarávania. Úspěšně realizoval prodeje přebytečného majetku státu přes elektronické aukce, je specialistou na Dynamické nákupní systémy a podílel se na tvorbě systému FLASHBONE, který využil na ministerstvu zdravotnictví pro nákup dýchacích přístrojů v kritickém období okolo pandemie COVID-19 a na Správě státních hmotných rezerv pro nákup OOPP. Jako lektor a školitel se pravidelně účastní různých školení s tématikou zadávání veřejných zakázek a je držitelem certifikátu pro technickou přípravu a administraci eAukcí a Tendering.
Peter je předsedou Úradu pre verejné obstarávanie od roku 2022. Svoji kariéru začal právě na půdě ÚVO, kde se v letech 2005 až 2012 vypracoval z referenta do pozice ředitele odboru legislativně-právního. Následovala zkušenost z řízení týmu veřejného obstarávání na Ministerstve zahraničných vecí a európskych záležitostí SR, města Trnavy. Dlouhodobě se věnuje lektorství v oblasti VO a je specialistou na rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie. Za ústřední cíl svého mandátu předsedy ÚVO si stanovil vést a nastavovat úřad tak, aby jeho hlavním snažením byl koncept veřejného zadávání jako jednoduchého, efektního a transparentního procesu ve prospěch veřejnosti.
Z pozice Head Of Global Commodity Management nadnárodního koncernu Siemens Energy zaštiťuje strategický vývoj a implementaci procesů zajišťování zdrojů například pro výrobní závody průmyslových parních turbín, průmyslových generátorů a plynových motorů po celém světě. Je respektovaným odborníkem pro oblast centralizace nákupu a řízení projektů v oblasti zavádění nových nákupních nástrojů a postupů. Dříve své zkušenosti čerpal také například v nákupních týmech energetické skupiny RWE.
Bezpečně se s ním můžete setkat všude tam, kde jde o aktivní podporu a prohlubování znalostí v oblasti veřejných zakázek, elektronizace a využívání eAukcí při hodnocení dodavatelských nabídek. Jan Zahálka je právním expertem se specializací na zdravotnictví, hlavně na agendu úhrad, problematiku zdravotnických prostředků a nákupů ve zdravotnictví. V rámci poskytování poradenství zákonodárcům navrhl a prosadil „uživatelskou novelizaci“ zákona o veřejných zakázkách.
Svému poslání, které spočívá v mimořádně aktivní podpoře zadavatelů a zjednodušení a zrychlení zadávání veřejných zakázek, se Kateřina Koláčková věnuje 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. V oblasti veřejných zakázek má rozhodně čím inspirovat, ať se jedná o zkušenosti s realizací různých zakázek napříč odvětvími či různými způsoby hodnocení nabídek. Vždyť od roku 2004 se aktivně věnuje problematice veřejných zakázek z pohledů zadavatelů. Realizovala tendry v řádech desítek miliard.
Vystudoval právo na University of Westminster v Londýně a na Trnavské univerzitě v Trnavě. Od roku 2012, kdy ukončil advokátní praxi v Londýně, působí v advokacii na Slovensku jako partner a zakladatel advokátní kanceláře Grand Oak Legal. Zaměřuje se na oblast práva veřejného obstarávání, práva Evropské Unie, soutěžního práva, ochranu osobnosti, comman law a státní pomoc. Také vyučuje na Právnické fakultě Trnavské univerzity v Trnavě předměty – právo veřejného obstarávání, státní pomoc a základy common law. Je pravidelným přispěvatelem ve vícero odborných časopisech zaměřených na právo veřejného obstarávání a je lektorem seminářů zaměřených na totéž právo, eurofondy a ochranu osobních údajů.
Ředitelka odboru veřejných zakázek na slovenském Ministerstvu kultury s oblibou říká, že pokud byste zapíchli špendlík všude, kde pracoviště jejího zaměstnavatele potřebují nakupovat komodity, vznikl by ježek ve tvaru Slovenské republiky. Z toho vyplývá, že odborné znalosti Daši Palákové musejí být pořádně husté. A také, že jsou. V oboru veřejných zakázek se pohybuje od roku 2006 a mimo jiné se podílela na úspěšném zavedení projektu Elektronického kontraktačního systému.
Ve veřejných zakázkách si člověk pořádně „zaprávničí“, říká Miroslav Knob, který právnické vzdělání nejprve pět let rozvíjel na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Veřejným zakázkám se věnoval jako analytik a později jako vedoucí jednoho z oddělení, které se zabývalo jejich kontrolou. Od roku 2018 pracuje ve firmě Otidea jako administrátor veřejných zakázek, které považuje za super obor s možností aktivně tvořit a společně s ostatními se dobrat konkrétních výsledků.
Bohatá kariéra v rámci Nákupu na vícero expertních a manažerských pozicích. Před transformací Nákupu v MOL Group působil jako ředitel Nákupu ve Slovnaftu. Momentálně řídí strategický tým zodpovědný za Category Management materiálů, zařízení a služeb při údržbě na úrovni Skupiny MOL. Je absolventem executive MBA SEED/Corvinus a ročního kurzu CIPS practitioner. Ve volném čase si rád užívá života.
Marketingový specialista, konzultant a vedoucí projektu PROEBIZ, který své zkušenosti prezentuje na konferencích v Česku, na Slovensku a v Polsku. V devadesátých letech Milan Kaplan založil firmu NAR specializující se na marketingové procesy v průmyslových podnicích. Následně začala vyvíjet a prosazovat v praxi e-bizové technologie, jako je výběr dodavatelů formou eAukce a elektronizace nákupních procesů. Projekt, který dostal název PROEBIZ, je nyní nejrozšířenějším eAukčním prostředím a zdrojem know-how v celé střední Evropě.
Michal vystudoval obor Nákup a Logistika na Robert Gordon University ve skotském Aberdeenu. Po studiích se vrátil do České republiky, kde začal pracovat v nákupu. Nákupu se věnoval několik let a získal tak praktické zkušenosti a všeobecný rozhled v oblasti nákupu a logistiky v nadnárodních společnostech. V roce 2017 se začal zajímat o digitalizaci, automatizaci a robotizaci procesů. V té době pracoval ve společnosti Innogy, kde se podílel na rozvoji automatizace a robotizace v nákupním oddělení a později napříč dalšími odděleními ve firmě. V současné době pracuje jako Senior RPA konzultant ve společnosti NEOOPS. Má za sebou vývoj desítek robotizovaných procesů v různých společnostech.
Vystudoval Ekonomickou univerzitu v Bratislavě, obor Financí, bankovnictví a investic. Po škole začal pracovat jako konzultant, kde se vyprofiloval na odborníka v oblasti transformace nákupu, implementace Strategic Sourcing metodologie a Strategického nákupu. Řídil významné nákupy materiálů, služeb a investic pro významné slovenské i evropské společnosti, a to jak konzultant, tak přímo. Posledních 5 let působí opět jako konzultant a pomáhá významným světovým firmám hledat prostor pro úspory i během rekordní inflace. Jeho cílem je maximalizovat využití analýz a dat k maximalizaci win-win partnerství s dodavateli.
Martin má bohaté zkušenosti s řízením dodavatelského řetězce, zásobováním, strategickým a operativním nákupem, logistikou, doplňováním zboží, plánováním, prognózováním, S&OP, řízením distribučních systémů a obecně s operacemi ve všech druzích podnikání, jako je maloobchod, velkoobchod, distribuce, výroba a koprodukce.
Od absolvování právnické fakulty se věnuje veřejným zakázkám, se kterými má zkušenosti jako zástupce kontrolního orgánu fondů EU i jako zadavatel. V současnosti je ředitelkou Centrálního nákupu Plzeňského kraje, který administruje veřejné zakázky pro 115 příspěvkových organizací. Jen za rok 2022 uspořil její tým krajské samosprávě více než 400 milionů korun. Prosazuje moderní a inovativní způsoby zadávání veřejných zakázek a elektronizaci veřejné správy. Ve volném čase se ráda potápí, sportuje a cestuje.
Podílela jsem se na vzniku Zákaznického centra pro skupinu Veolia Energie, které jsem také 10 let vedla. V roce 2019 přišla příležitost stát se součástí týmu centrálního nákupu, v té době jsem se chtěla posunout dále, a proto jsem tuto výzvu přijala a jsem nyní čtvrtým rokem vedoucí oddělení materiálu a operativního nákupu Veolia Energie ČR a nákupním/komoditním manažerem její dceřiné společnosti Solutions and Services.
Ondrej je counselem v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS a zaměřuje se na poradenství veřejnému sektoru, obchodní vztahy a zakázkové právo. Ondrej poskytuje právní poradenství zejména při realizaci komplexních projektů v oblasti ICT, inovací, dopravy, energetiky, pojišťovnictví a infrastrukturní výstavby. Ondrej se věnuje také regulaci drážní a osobní silniční dopravy a často podporuje zahraniční klienty při realizaci jejich záměrů v ČR. Je autorem mnoha odborných článků, spoluautorem metodik MMR v oblasti VZ a aktivním účastníkem odborných skupin a konferencí.
Jozef je vedoucím oddělení veřejných zakázek na Ministerstvu vnitra Slovenské republiky. Aktivně pracuje na zvýšení zakázek inovací, profesionalizace a centralizace veřejných zakázek. S cílem posílit úlohu zadávání veřejných zakázek v oblasti bezpečnosti se stal členem expertní skupiny Evropské komise pro evropský výzkum a inovace v oblasti bezpečnosti (CERIS). V rámci projektu iProcureNet financovaného z programu Horizon 2020 vede pracovní skupinu "Dodavatelé a inovátoři". Projekt se zaměřuje na metodiku, jak provádět společné přeshraniční zadávání veřejných zakázek a na kroky vedoucí k tomu, aby se zadávání veřejných zakázek stalo katalyzátorem inovací v bezpečnostním sektoru. Vystudoval právo na Univerzitě Palackého v Olomouci a management veřejných zakázek na univerzitě Tor Vergata v Římě.
Od roku 2004 se věnuje nákupu v nadnárodních koncernech. Působila na různých pozicích v Procurementu. Intenzivně se věnuje zefektivnění procesů v nákupu s využitím moderních IT technologií, rozvoji nákupních kompetencí v oblastech strategického nákupu. Dále působí jako mentorka v organizaci Business & Professional Woman CR z.s. V současnosti zastává pozici Ředitele nákupu ve společnosti GasNet, s.r.o., která provozuje největší plynárenskou distribuční soustavu v ČR.
Absolvoval Právnickou fakultu Univerzity Komenského v Bratislavě. Po deseti letech v oblasti obchodního a občanského práva se přestěhoval do dramatického prostředí veřejných zakázek a zabývá se zadáváním veřejných zakázek. V současnosti působí jako ředitel odboru veřejného obstarávaní sekce ekonomiky na Ministerstvu vnitra Slovenské republiky. Ve svém volném čase, který mu ještě zbývá, bojuje s nesmysly kolem nás.
V zadávání veřejných zakázek působí více než 10 let, přičemž si prošel akademickým prostředím a soukromým sektorem, aby zakotvil ve veřejné správě, na Úřadu Banskobystrického samosprávného kraje. Zde, jako vedoucí oddělení veřejných zakázek, doslova od nuly nastavil procesy spojené s veřejnými zakázkami a plně je zelektronizoval. V současnosti se na úřadě kromě veřejných zakázek věnuje i investičnímu procesu, z pozice ředitele odboru veřejných zakázek a investic.
Ředitel Odboru veřejných zakázek II na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Po absolvování Právnické fakulty Univerzity Karlovy pracoval téměř deset let na Úřadu městské části Praha 2, kde se mj. věnoval zadávání veřejných zakázek; v roce 2012 přešel na druhou stranu pomyslné barikády a od té doby na postupy zadavatelů dohlíží. Podílel se na formulaci části třinácté aktuálně účinného zákona o zadávání veřejných zakázek upravující ochranu dodavatele, tj. námitky a dozor nad dodržováním zákona ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Zadávání veřejných zakázek se podle jeho přesvědčení kromě nepopiratelné složitosti vyznačuje i dynamičností a různorodostí řešených problémů, které vyžadují komplexní přístup k jejich řešení. K zakázkovým tématům pravidelně přednáší a publikuje. Je mj. členem expertní skupiny Ministerstva pro místní rozvoj k zákonu o zadávání veřejných zakázek.
Již od dob studií na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze se pohyboval v advokacii, s níž spojil svůj profesní život. Založení advokátní kanceláře OTIDEA LEGAL mu umožnilo advokátní zkušenosti propojit s know-how společnosti OTIDEA v oblasti veřejných zakázek. Působil jako obhájce v několika mediálně sledovaných trestních kauzách a zabývá se tak mimo jiné trestněprávními aspekty ve veřejných zakázkách.
Vystudoval Strojnickou fakultu Slovenské technické univerzity v Bratislavě. Pracovní zkušenosti sbíral jako obchodní a projektový manažer v energetice a stavebnictví. Od roku 2014 působil ve společnosti NAFTA, kde zastával funkci senior specialista nákupu, kde se podílel na komplexní elektronizaci nákupních procesu. Momentálně působí ve společnosti Svet zdravia, a.s. ProCare, a.s., jako Chief operating and procurement officer, kde zastřešuje nákup a provoz pro sít 17 nemocnic a 14 poliklinik na Slovensku.
Obrat je marnivost, zisk je rozum, ale hotovost je realita - tvrdí Michal. Ve skupině Asahi Europe & International zastává pozici Group Treasury managera, který si je vědom, že řádné řízení a zvládání rizik je podstatou přežití a růstu každého podniku. Dříve působil v poradenské firmě PwC, pivovarské skupině Molson Coors či v ING Bank.
Bezmála 20 let zkušeností v oblastech nákupu v různých mezinárodních společnostech (FMCG, consulting, energetický průmysl) s jasnými cíli optimalizace nákupních činností má za sebou Michal. Jeho kariéra zahrnuje také pracovní misi v oblasti prodeje FMCG s cílem porozumět celému dodavatelskému řetězci od zákazníků po výrobu a zpět. V poslední době se zaměřuje nejen na samotnou optimalizaci nákupního procesu, Problem Solvingu, simplifikaci, oblast udržitelnosti, risk managementu, ale i leadershipu a pomoci rozvoje ostatních kolegů. V současné době působí jako Ředitel nákupu ve společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko.
Především zadávání zakázek se v globální společnosti Amazon věnuje Agata Szymczak, kterou bychom ve zkratce mohli označit jako specialistku Procurementu. Společně s dalšími kolegy z Amazonu bude na eBF prezentovat mimo jiné základní byznysové principy, které jsou přenositelné do každého oboru. Jedná se o posedlost zákazníkem, vášeň pro inovace, závazek k provozní dokonalosti a dlouhodobé myšlení.
Jan má více než 15 let praktických zkušeností v oblasti nákupu a také strategický náhled s přesahem, zejména v oblasti přímých a nepřímých nákupů. S výbornou orientací ve specializovaných nástrojích využívaných v nákupním procesu dnes působí jako Chief Procurement & Chief Technical Officer v Penta Hospitals CZ, jejímž posláním je dlouhodobý rozvoj zdravotnických zařízení a expanze v oblasti poskytování zdravotních služeb. V letech 2012–2017 působil jako vedoucí nákupu v AeskuLab (jeden z největších poskytov atelů služeb zdravotnických laboratoří v ČR). Byl Supply chain manager (2007–2012) ve společnosti ČD – Telematika (jeden z největších poskytovatelů i nternetových, datových a hlasových služeb).
Především na obalové hospodářství, uhlíkovou stopu a dodávky surovin pro výrobu se na pozici „Sustainability Procurement Lead“ zaměřuje Leoš Vrzalík, který od letoška zavádí principy udržitelnosti v centrálním nákupu společnosti Asahi CE. Předtím sedmnáct let pracoval na manažerských pozicích ve společnosti Skanska. O tom, že s principy udržitelnosti spojil svůj profesní život, dobře vypovídá fakt, že byl i předsedou představenstva České rady pro šetrné budovy.
Během mého působení ve společnosti 2N Telekomunikace se mi podařilo vytvořit a vést oddělení strategického nákupu, industrializace a vývojových operací. Moje práce zahrnuje poměrně hodně vyjednávání, cestování po Evropě a každoroční měsíční pobyt v Číně, kde rozvíjím naše obchodní vztahy. V roce 2016 nás koupila společnost Axis (skupina Canon) a od té doby řídím veškeré činnosti spojené s integrací nákupu. Mimo práci si užívám krásný život s rodinou, přáteli, hudbou a dobrým jídlem. Miluji silniční cyklistiku a na otázku, zda hraji basketbal, odpovídám "ANO" :).
Zadávání veřejných zakázek se věnuje více než deset let, přičemž od roku 2011 působí jako vedoucí odboru veřejných zakázek na brněnské Masarykově univerzitě. Martin Hadaš tam společně s kolegy realizuje centrální nákupy prostřednictvím DNS a rámcových smluv, dále řídí zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných z programů EU či koordinuje používání eNástroje pro zadávání veřejných zakázek. Příležitostně také přednáší. Dříve vedl výběrová řízení v poradenské firmě.
Přibližně posledních dvacet let řídí úsek logistiky energetické společnosti ZSE a.s., takže zná spolehlivě všechny cesty směřující od dodavatelů na správné místo ve firmě. Zodpovědně a kreativně vede strategický nákup, operativní nákup a skladovou službu s dopravou. Díky své specializaci je v koncernu E.ON členem „Corporate supply Chain“ a „Grid BAP“. Prosazuje maximální elektronizaci, transparentnost celého nákupního procesu a tvorbu kvalifikačních systémů pro dodavatele.
Absolvent Fakulty podnikového managementu na Ekonomické univerzitě v Bratislavě. Během své profesní dráhy působil v oblasti marketingu a péče o zákazníky v telekomunikačním, bankovním a IT sektoru. Od roku 2011 se věnuje zadávání veřejných zakázek, nákupu a e-aukcím. Vyhledává příležitosti ke zlepšování procesů, tak aby se zadávání veřejných zakázek zjednodušilo a zpřehlednilo. Je členem Rady Úradu pre verejné obstarávanie. Připravuje pořady Inšpiratívne zákazky a Súťaže návrhov.
Martin se téměř celý svůj profesní život zabývá problematikou veřejného zadávání. Od referentské pozice na sekci veřejných zakázek ÚOHS, jako student a pedagog na Mendelově univerzitě v Brně, kde přednášel a zároveň aktivně publikoval na toto téma odborné články a v současnosti jako vedoucí odboru veřejných zakázek na Vysokém učení technickém v Brně. Pravidelně se účastní konferencí, seminářů či workshopů zaměřených na problematiku veřejných zakázek a stále publikuje v odborných časopisech. Je zastáncem a propagátorem otevřeného, méně konzervativního, méně formalistického, rozumově založeného a inovativního přístupu k zadávání veřejných zakázek. Veškerá energie zadavatele by neměla být soustředěna pouze na procesní stránku zadání, která z pohledu „hledání kvality“ nehraje klíčovou roli. V současné době se zaměřuje zejména na rozvoj metody BVA/m4E jako efektivního a univerzálního nástroje pro výběr kvalitního dodavatele. Od roku 2021 je Martin členem rozkladové komise Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pro veřejné zakázky.
Bezmála třicet let působí jako právník ve státní sféře a veřejným zadáváním se zabývá více než patnáct let. Byl například ředitelem odboru veřejných zakázek a centrálních nákupů na Ministerstvu vnitra. Od roku 2014 vede odbor veřejných zakázek Univerzity Karlovy, kde má na starost celouniverzitní nákupy či metodickou podporu zaměstnanců. Je členem výkonného výboru Asociace pro veřejné zakázky a univerzitu zastupuje i v Platformě odpovědného veřejného zadávání. Když má volno, rád a s chutí vaří a jezdí na kole.
Barbora je po více jak 20 let/ech protřelá nákupčí. Je vždy komunikativní a pozitivně naladěná. Má květnaté zkušenosti s nákupem různé úrovně a různého typu (od nákupu materiálu, chemikálií či služeb). Cizí jí není ani nákup energií. Nákupní záběr má od bezproblémových, unifikovaných, po strategické až úzkoprofilové položky. Její práce ji baví, považuje ji za tvůrčí a miluje vymýšlení nejen strategií nákupu, ale i individuální postoj k jednotlivým nákupním případům. Nechybí ji kreativní a pozitivní přístup. Aktuálně se věnuje investičnímu nákupu společnost Mondi Štětí a.s. a Mondi Štětí White Paper s.r.o.
Barbora Brabcová je nadšená odbornice s více než 20 lety zkušeností v oblasti Supply Chain, mimo jiné z mezinárodní společnosti Kiefel GmbH, kde se specializovala na nákup. V roce 2019 založila svou vlastní poradenskou firmu, která se zaměřuje na menší a střední strojírenské firmy a pomáhá optimalizovat procesy. Barbora je také vášnivou přednášející na univerzitě ZČU v Plzni. Věnuje se vzdělávání v oblasti umělé inteligence a jejího využití v každodenní praxi. Svoje zkušenosti a nadšení pro moderní technologie zúročila v aplikaci Lernfix, kterou vytvořila sama a která řeší oblast Lessons Learned. Barbora má vynikající vhled do oblasti nákupu a strategického řízení, což jí umožňuje být propagátorkou moderních nástrojů a technologií v této oblasti.
Dlouholetý manažer projektu PROEBIZ. Konzultant a inovátor v oblasti digitalizace nákupu a nákupních systémů s více než dvacetiletou praxí v oboru. Usiluje o šíření elektronizace do nákupních procesů nejen v privátním, ale i veřejném sektoru. V současnosti působí na pozici výkonného ředitele skupiny PROEBIZ.
Marcela je CEO a spoluzakladatelkou konzultační společnosti APUEN AKADÉMIA s.r.o. a viceprezidentkou OZ APUeN SK založeného na podporu elektronizace nákupů. Ve své profesní praxi se věnuje zejména poradenské a konzultační činnosti pro dodavatele a veřejné zadavatele. Kromě toho se spolupodílí na tvorbě legislativy a aplikační praxe ve veřejných zakázkách. Také spolupracuje s neziskovými organizacemi jako je Transparency International Slovensko, Nadace Zastavme korupci nebo slovensko.digital. Má vášeň pro veřejné zakázky, proto v této oblasti s nadšením lektoruje, přednáší na mezinárodních konferencích a streamuje na youtube kanálu. Je členkou Procurement Boardu, kolektivu inspirativních nákupčích a zakázkářů.
Veřejným zakázkám se začala věnovat v roce 2018 během studia na Právnické fakultě Trnavské univerzity. Momentálně působí na Magistrátu hlavního města SR Bratislava, kde je obklopena špičkovými a inspirativními VOčkáři, díky kterým je přesvědčena, že veřejné zakázky lze provádět nejen dobře, ale i inspirativně a kvalitně.
Až na několik let, které pracovně strávila v zahraničí, patří mezi kmenové zaměstnance společnosti PROEBIZ. Od roku 2000 se podílela na implementaci tendrovacího nástroje TENDERBOX PROEBIZ do prvních výrobních společností a institucí na Slovenském trhu a od roku 2013 také na vývoji, implementaci a zdokonalení systému JOSEPHINE. Elektronizaci má jako koníčka a posouvání hranic v e-procurementu bere vždy jako výzvu. Aktuálně působí v organizačním týmu nákupního festivalu eBF a je součástí vzdělávání Procurement Broard.
Adam je absolventem oborů Právo a Historie. Je zapojen do projektu Odpovědný přístup k veřejným nákupům – Strategické zadávání veřejných zakázek na MPSV, ve kterém se věnuje otázkám udržitelnosti v nákupech veřejných zadavatelů.
Bernadett působí v oblasti logistiky šest let, v současnosti zastupuje IKEA jako projektový manažer pro bezemisní dodávky domů v česko-maďarsko-slovenském regionu a je také váženým členem regionálního sourcingového týmu. Vede udržitelné a strategické kroky, které IKEA CZHUSK podniká, aby do roku 2025 dosáhla 100% elektrické a ekologické doručovací služby pro všechny zákazníky. Zabývá se různými výzvami, které se vyskytly během realizace projektu, jako je vyjednávání s partnery, nákup vozového parku nebo leasingové smlouvy, rozvoj elektrické sítě a související řízení interních a externích zainteresovaných stran.
Lucia je součástí transformace Evropy, věnuje se koučinku, pomáhá v oblasti ženského vedení a při syndromu vyhoření. Dříve působila jako politická expertka Evropské komise, kde se zabývala problematikou od elektronického zadávání veřejných zakázek přes jednání o brexitu až po začleňování rovnosti žen a mužů. Lucia, uznávaná jako hlas nové kultury vedení, mění kariéry ve službách prostřednictvím autentického sebevyjádření a sladěného vlivu zplnomocněných žen – prostřednictvím programů vedení, mentorských kruhů nebo svého podcastu a bestselleru Lights on Europe.
Jan je zkušeným profesionálem v oblasti nákupu, s komplexní znalostí nákupních a prodejních aspektů jednotlivých procesů. Od začátku své kariéry se pohybuje právě v oblasti nákupu, sleduje nejnovější trendy a má hlubokou vášeň pro moderní technologie, které využívá k dosažení lepších výsledků. Jan pracuje v IKEA týmu strategického sourcingu odpovědného za oblast Maďarska, Slovenska a České republiky. Hlavní náplní jeho práce je zajištění finanční stability, budování a udržování pevných vztahů s externími partnery a poskytování služeb nejvyšší kvality pro zákazníky IKEA.
Jonathan je senior manažer ve společnosti BearingPoint, která vede středoevropský a východoevropský trh poradenství v oblasti sourcingu a zakázek. Jonathan navrhuje strategie zadávání zakázek, provozní modely, procesy a také implementuje různá nejlepší řešení eProcurementu ve své třídě, jako například SAP Ariba. Je odborníkem v oblasti digitální transformace malých a středních podniků, jakož i na odolnost dodavatelského řetězce.
Aktuálně zastává pozici vedoucího Oddělení veřejných zakázek na Technické správě komunikací hl. m. Prahy. Je vystudovaný právník se specializací na veřejné zakázky s praxí v legislativě a metodice na ministerstvu pro místní rozvoj, kde řešil centrální zadávání, ICT zakázky a na ministerstvu zemědělství, kde měl na starosti stavební zakázky, technologie, rámcové dohody, DNS. Je nadšeným lektorem v oblasti veřejných zakázek. Je iniciátorem předběžných tržních konzultací, propagátorem odpovědného zadávání, inspiroval se několika pracovními návštěvami Velké Británie, absolvoval kurz Public Procurement Excellence. Byl členem několika vládních pracovních skupin k veřejným zakázkám. Je nadšeným inovátorem.
Absolvent Právnické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. Veřejným zakázkám se věnuje od roku 2013, začal na "eurofondových" zakázkách pro příjemce NFP (nevratný finanční příspěvek). Od roku 2019 působí jako vedoucí Oddělení centrálního řízení zakázek Univerzity Komenského v Bratislavě, která je největší univerzitou na Slovensku. Ve volném čase rád jezdí na kole a vyhlašuje zakázky v DNS.
Zkušený manažer nákupu, lektor a konzultant. Tím vším je Karel Otýs, který v roce 2011 odešel z vysoké manažerské pozice v nákupu a založil vlastní poradenskou a lektorskou praxi. S nadšením učí, sbližuje, radí, sdílí, diskutuje, motivuje, trénuje i koučuje nákupčí, manažery nákupu, ale i jejich interní klienty a občas i dodavatele. Umí hledat neotřelá řešení s důrazem na efektivnost a jednoduchost. I složitý problém dokáže rozložit na jednoduché srozumitelné molekuly.
Těžko může na eBF chybět profík, který zrealizoval firemní nákupy v celkové hodnotě přesahující 3,5 miliardy eur. Jacek, který má 17 let praxe ve vedení dodavatelských řetězců, bude bezesporu patřit mezi vyhledávané „spíkry“ ze sféry globálního nákupu. Dříve byl strategickým nákupčím v koncernu Philips či „Global Category“ a manažerem ve skupině Carlsberg a Danfoss Group. Poté víceprezidentem společnosti Nextbuy. Nyní pracuje ve vlastní společnosti OperaPro Procurement Consultancy a můžete se sním setkat na YT kanále - Okiem Kupca.
Je důležité, po jaké cestě kráčíme, ale ještě důležitější je cíl, který chceme dosáhnout. Juraj se v oblasti veřejných zakázek pohybuje od r. 2010. O tři roky později vyměnil stranu uchazeče za stranu zadavatele. Zakotvil ve Východoslovenském ústavu srdečních a cévních chorob, kde se spolu s oddělením veřejných zakázek vydali cestou postupné elektronizace s cílem zefektivnění práce. Podílel se na vytvoření a zavedení přípravných tržních konzultací, které jsou neodmyslitelnou součástí většiny zrealizovaných zakázek. V tomto roce spustili realizaci přípravných tržních konzultací prostřednictvím elektronického systému.
Svůj podíl na tom, že Krajský úřad Moravskoslezského kraje hraje prim v korporátním řízení veřejné správy, a to včetně nakupování, které je transparentní a efektivní, má také Gabriela Vysocká. Na úřadě pracuje od jeho vzniku v roce 2001. Začínala na odboru informatiky jako správce aplikací, následně přešla na oddělení podpory korporátního řízení, kde mimo jiné vyvíjela komunikační nástroj zvaný Portál kraje. V posledních letech zastává pozici vedoucí tohoto oddělení.
Více než deset let se pohybuje v prostředí ropného průmyslu, kde získala řadu praktických zkušeností z oblastí sourcingu a vyjednávání výběrových řízení nebo řízení vztahů s dodavateli. Mariann Kurucz má nyní v nadnárodní skupině MOL Group na starost vedení nákupu Digital Strategy & Delivery Mol Group. Dříve se věnovala také práci nákupčí, působila také na pozici team leadera nákupu a i na globální úrovni. Budování strategických vztahů s dodavateli si vyzkoušela také díky pozici Category manažerky.
Je odborným konzultantem v oblasti zdravotnictví. V posledních letech se intenzivně věnuje tématu veřejných zakázek s prvky kvality. Přináší zkušenosti s nákupem zdravotnických prostředků ze zemí EU do České republiky. Věnuje se osvětě metodiky Value Based Procurement a její praktické implementaci. Vyvíjí nástroje pro definování a hodnocení kvality.
Je právník a vedoucí oddělení veřejných zakázek ve Fakultní nemocnice Plzeň a členem poradní skupiny ministra zdravotnictví pro veřejné zakázky. Aktivně se účastní odborných a vzdělávacích akcí zaměřených na veřejné zakázky, zejména v oboru zdravotnictví. V poslední době se více věnuje tématu zohlednění kvality ve veřejných zakázkách a vícekriteriální hodnocení.
Petr Dovolil je členem prezidia České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj (CBCSD). V CBCSD zastupuje PwC, kde od roku 2021 působí na pozici ESG manažera a seniorního konzultanta. Má více než 23 let zkušeností v oblasti veřejné politiky, regulace, institucí, veřejných zakázek a udržitelnosti. Má rozsáhlou praxi v oblasti infrastrukturních projektů financovaných ze zdrojů EU, unijních politik a práv, mezinárodních smluvních standardů, PPP a českého soukromého a veřejného práva. V posledních 10-ti letech se intenzivně podílel na mnoha infrastrukturních projektech a technických asistencí EBRD, EK a EIB v Čechách i v zahraničí a také napříč infrastrukturními sektory (zejména v odvěvích vodohospodářství, dopravy, energetiky, odpadů a budov) v oblasti zelené tranzice. A jako vedoucí týmu se podílel na rámcové smlouvě s EBRD “GET Policy Framework – Water Window“ (Green Economy Transition = přechod na zelené hospodářství) a „EBRD Green Cities Framework“. V současné době se zaměřuje zejména na širší témata udržitelného rozvoje, zelené a digitální transformace a dosažení shody se standardy ESG (Environmental, Social and Governance), včetně EU Taxonomie, prověřování (klimatické, environmentální a sociální) a financování udržitelnosti v EU.
Vladimír se ve své odborné činnosti věnuje posuzování životního cyklu LCA, produktové ekologii, určování uhlíkové stopy produktů i organizací a udržitelnosti organizací. Kromě VŠCHT Praha přednáší problematiku produktové ekologie na Fakultě architektury ČVUT Praha, na Přírodovědecké fakultě UK a na Vysoké škole umělecko-průmyslové v Praze. Určování uhlíkové stopy produktů a organizací se věnuje od roku 2005 a dosud vypracoval několik desítek studií LCA a uhlíkových stop pro komerční i nekomerční subjekty. V letech 2014-2022 zastával funkci děkana Fakulty technologie ochrany prostředí VŠCHT Praha. V současné době působí jako vedoucí Ústavu udržitelnosti a produktové ekologie VŠCHT Praha, kde je rovněž řešitelem několika výzkumných projektů zaměřených na LCA. Praxi v oboru produktové ekologie zaměřenou na zpracování LCA studií a určování uhlíkové stopy produktů a organizací provozuje ve firmě LCA Studio, s.r.o., kterou založil v roce 2021. Působí jako nezávislý posuzovatel studií LCA a EPD pro The International EPD System.
Jaroslav značnou část své kariéry spojil s Dun & Bradstreet, globálním leaderem v poskytování kreditních, obchodních a tržních informací. Českým a slovenským firmám již více než 20 let pomáhá snižovat rizika, přivádět nové zákazníky a zvyšovat tržby. Věří, že data, informace a platformy na bázi umělé inteligence pomáhají klientům provádět smysluplné kroky a získat konkurenční výhodu.
Tomáš se od začátku své profesní kariery pohybuje v oblasti nákupu. Posledních více jak 15 let působil v oblasti telekomunikací. Podstatnou část své dosavadní kariéry spojil se společností České Radiokomunikace a.s., kde se v pozici manažera nákupu a PMO podílel na projektech spojených npř. s přechodem z analogového televizního vysílání na digitální, digitalizací rozhlasového vysílání, ale také na výstavbě datových center nebo rozvoji IoT. Od roku 2019 působí jako výkonný ředitel centrálního nákupu a PMO ve společnosti Letiště Praha a. s. Je tak plně odpovědný za realizaci veškerých výběrových a poptávkových řízení, ale i za realizaci strategických projektů, spojených s provozem a rozvojem letiště.
Působí na Ministerstvu investic, regionálního rozvoje a informatizace SR, jako ředitel odboru veřejných zakázek, kde plní úkoly i pro sekci Centrální koordinační orgán, která koordinuje subjekty zapojené do implementace projektů financovaných z fondů EU. Disponuje více než 17-ti letými zkušenostmi v oblasti veřejných zakázek, na Úřadu pro veřejné zakázky, kde začínal, Ministerstvu financí SR a v soukromém sektoru. Na Ministerstvu investic, regionálního rozvoje a informatizace SR plní úkoly spojené s veřejnými zakázkami zboží a služeb pro potřeby ministerstva. Koordinuje a metodicky usměrňuje subjekty zapojené do systému řízení fondů EU v oblasti veřejných zakázek a je autorem Jednotné příručky pro žadatele a příjemce k procesu a kontrole zadávání veřejných zakázek, na programové období 2014-2020 a nové příručky pro programové období 2021-2027. Od května nastoupí na Úřad pro veřejné zakázky, kde bude řídit útvar odpovědný za metodiku a vzdělávání. Studoval právo na Právnické fakultě UK v Bratislavě. Vedle aplikační praxe se věnuje také lektorské a publikační činnosti.
Cloud Solution Architect aktuálně ve společnosti Microsoft. Mým hlavním cílem je pomoci nalézt tu správnou cestu k optimálnímu řešení skrze Microsoftí cloudové technologie. Hlavní zaměření je oblast Modern Worku a Power Platformy. Moje motto je, že vše se dá automatizovat dává-li to smysl, je potřeba najít jenom to vhodné řešení a přístup.
Tibor Szabó již 13 let vede software společnost inQool a.s., která se více než dekádu zaměřuje na sektor veřejných zakázek a digitalizace governmentu v České a Slovenské republice, dále je aktivní ve sdruženích, komunitách a komisích pracujících na transparentním prostředí veřejných zakázek jako je Slovensko.Digital. Je proslulý nejen svým obchodním talentem, ale i typickým humorem, nekonečnou energií a nadšením pro sport všeho druhu.
Thomas Katakalidis působí od r. 2017 ve společnosti Letiště Praha, a. s., kde je manažerem projektové kanceláře, jejíž členové řídí vybrané strategické projekty v oblasti bezpečnosti, energetiky, provozu a organizačních změn. Na letiště přišel z poradenské společnosti KPMG, kde se věnoval studiím proveditelnosti a dalším projektům především v oblasti cestovního ruchu.
Marcel pracuje jako nezávislý marketingový expert. Má dlouholeté zkušenosti v oblasti marketingu. Pracoval ve velkých korporacích jako jsou například Oskar nebo ING na vyšších marketingových pozicích. Je schopen pomoci firmám udělat audit značky z externího pohledu, nastavit správnou strategii, definovat značku, definovat cíle, postavit interní team. Vše na projektové bázi. V posledních letech se věnuje marketing outsourcingu a pracuje jako externí expert na projektech přesně podle potřeb klientů, například pro Vinařský fond, kde se kombinuje záliba v našich vínech s odbornou kompetencí. Spolupracuje s celou řadou strategických i výzkumných agentur na českém trhu, takže má znalosti o segmentaci a životním stylu českých spotřebitelů.
Po letech strávených ve výrobním prostředí se přesunul do turbulentního světa e-commerce. V Notinu, jednom z top 10 evropských online cross-border retailerů, má na starost řízení procesu nákupu i dodavatelského řetězce. Zkušenosti z oblasti nákupu, logistiky i výroby využívá k propojení procesního a automatizovaného řízení nákupu se zběsilým businessovým tempem a pravidelným 30% meziročním růstem evropské beauty e-commerce jedničky.
Alexandra je vedoucí odpovědného nákupu v MOL Group se sídlem v Budapešti. Mezi její hlavní zodpovědnosti patří trvale udržitelný rozvoj skupinového zadávání zakázek, zlepšování a podpora udržitelnosti v rámci dodavatelského řetězce a neustálé zlepšování vypočtu emisí Scope 3. Před nástupem do Skupiny MOL pracovala jako poradce pro udržitelnost a strávila 9 let u společnosti vyrábějící elektroniku, jako odborník na dodržování předpisů v oblasti životního prostředí. Je certifikovanou vedoucí auditorkou ISO 9001 a 14001. Alexandra má Magisterský titul v oboru environmentálního inženýrství a inženýrství kvality. Svou profesní kariéru zahájila jako specialista nákupu ve společnosti vyrábějící kosmetiku. Má více než 10 let zkušeností v oblasti environmentálního inženýrství a poradenství životního prostředí. Své nadšení pro životní prostředí a udržitelnost nikdy neskrývala, a proto bylo učení vždy její silou života. Když Alexandra nepracuje, tráví svůj volný čas nejraději s rodinou, cestováním a aktivně se věnuje sportu.
Przemyslaw má více než 15 let zkušeností s vedením tuzemského i mezinárodního nákupu ve finančním a leteckém průmyslu a je vedoucím pracovníkem v oblasti řízení nákladů. Je zaměřen na rozvíjející týmy, také v různých mezinárodních organizacích. Vyvíjí a provádí konzistentní strategii včetně nastavení, transformace a řízení organizace dodavatelského řetězce, aby byla zajištěna efektivní podpora obchodních cílů. Przemyslaw pracoval v Polsku v roli CPO a mezinárodních bank. V současné době 2 roky podporuje zadávání zakázek a transformaci dodavatelského řetězce v roli CPO pro Polish Aviation Group a LOT Polish Airlines.
Marcin Zawadzki – manažer kategorie nepřímého nákupu ve skupině Pfleiderer Poland, přední výrobce desek na bázi dřeva v Polsku a Evropě a lídr ve výrobě recyklovaného dřeva. Společnost, která je členem skupiny Pfleiderer, nabízí komplexní služby pro trh nábytku, interiérů a stavebnictví. Ve skupině Pfleiderer je Marcin od roku 2007, za tu dobu měl na starosti mimo jiné nákup surového dřeva a po transformaci role nákupupu je zodpovědný za řízení „nepřímého““ nákupu. Fanoušek digitální transformace nákupu a evoluce role nákupu „od zdroje ke kupujícímu“. Byl zodpovědný za řadu projektů včetně implementace nákupní platformy SAP Ariba v polských společnostech skupiny Pfleiderer.
Specialistka na Microsoft obchodní aplikace Dynamics 365 a Power Platformu.
Jakub je konzultantem ve společnosti Deloitte. Posledních 6 let se věnuje oblasti strategického nákupu a implementace souvisejících řešení SAP Ariba a pomáhá klientům naplno využít potenciál elektronických nákupních řešení. Po několika úspěšných projektech a letech v zahraničí se vrátil zpět do České Republiky a spolupracuje i s místními klienty.
Vystudoval Ekonomickou univerzitu v Bratislavě, obor Hospodářské politiky a momentálně pracuje jako analytik na útvaru Institut dopravní politiky Ministerstva dopravy SR. K oblasti veřejných zakázek se dostal úplnou náhodou během tvorby metodických pokynů souvisejících s nárůstem cen vstupů. Anton je milovníkem dat a jejich využíváním v různých oblastech.
Pavel je absolventem právnické fakulty UK, po jejímž absolvování zastával funkce ve státní správě, především pak ve spojitosti s předsednictvím ČR v Radě EU v roce 2009 a tématem elektronizace justice. Od roku 2014 působí ve Škoda Auto a.s., aktuálně na pozici Vedoucí strategie oblasti Nákupu a managementu kapacit. Současně zodpovídá za oblast podpory udržitelnosti v rámci dodavatelského řetězce Škoda Auto a.s. a oblast supply chain risk managementu. Z titulu své pracovní pozice se podílel a podílí na řešení případů dodavatelských krizí a insolvencí napříč evropskými jurisdikcemi a to jak z pohledu ŠA, tak z pohledu koncernu VW a současně expertně působí v oblasti monitoringu a zajišťování principů udržitelnosti v komplexních automotive dodavatelských řetězcích.
Martina má více než desetileté zkušenosti z různých pozic v oblasti nákupu, financí a IT projektů se specializací na oblast digitalizace a řízení změn. Při práci ve společnosti SAP Ariba se zaměřovala především na zajištění efektivity automatizovaných procesů klíčových zákazníků v rámci řešení SAP Ariba s jejich obchodními partnery. Od svého nástupu do e-Invoice Teamu ve společnosti Novartis navrhuje a řídí onboarding dodavatelů do systému SAP Ariba a plnění požadavků na efektivní a kompatibilní elektronickou výměnu dat a dokumentů ve 34 zemích (konfigurace řešení, nákup, fakturace). Martina se zaměřuje na analýzu, návrh, implementaci, standardizaci a neustálé zlepšování systémů a procesů v různých zemích s cílem zajistit spokojenost zákazníků a získat maximální efektivitu digitálních řešení.
Jeho revírem jsou problematické zakázky a hledání jejich řešení. Tomáš je absolventem Právnické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. Po více než 10 letech působení v advokacii nastoupil na Úrad pre verejné obstarávanie, který považuje za svou alma mater. Od roku 2020 působí ve speciální osvětové misi ve veřejných zakázkách na Ministerstvu dopravy SR jako vedoucí oddělení veřejných zakázek. V březnu posílil Radu úradu pre verejné obstarávanie.
Pawel je obchodní expert s více než 20letou zkušeností v nákupních organizacích, obchodních jednáních, ve výběru dodavatelů, vytváření a realizací obchodních strategií a projektovém řízení implementací systémů podpory nákupu. Pawel má zkušenosti především z ropného a plynárenského průmyslu, železnic, těžkého průmyslu, maloobchodu a elektronického obchodu. Vede desítky projektů v oblasti nákupu, jako například tým středoevropského nákupního kompetenčního centra v PwC, dále projektový tým implementace prodejního a rezervačního systému vstupenek v PKP Intercity, případně realizační tým integrovaného nákupního systému Connect pro 15 společností ve skupině Orlen a tým pro řízení změn procesu nákupu služeb v leteckých společnostech, bankách a telekomunikacích. Kromě obchodování se Pawel věnuje fotografování a vlastní leteckou školu Warsaw Flight Safety, kde se můžete naučit akrobacii www.warsawflightsafety.pl.
Blažej má v současné chvíli na starosti prodej katalogového nákupu ve společnosti Mercateo, která je jednou z největších b2b e-commerce platforem v Evropě. Sám o sobě tvrdí, že je vnímavý, flexibilní člověk, vždy ochotný učit se novým věcem, s vysokou úrovní obratnosti změn a dychtivý čelit novým výzvám. Dokáže sebe i druhé namotivovat energií a nadšením k dosažení závazných cílů, kvality a služeb. Blažej je inovativní člověk, týmový hráč s vynikajícími komunikačními schopnostmi a dobrým smyslem pro humor.
Ve společnosti ČEZ, a. s. , působí od roku 2006. Byla součástí implementačního týmu systému SAP SRM ve Skupině a účastnila se centralizace nákupu a zavedení elektronické komunikace s dodavateli. Podílí se na průběžném rozvoji stávajícího nákupního systému a proškolila tisíce uživatelů. Nyní vede tým Procesní a metodické podpory nákupu, který po 15 letech čeká výzva v podobě přechodu na nový nákupní systém SAP4HANA Central Procurement a implementace řešení SAP Ariba.
Na ÚVO pracuje od roku 2015, kde se v rámci své agendy zaměřuje na rozvoj a podporu zelených veřejných zakázek. V květnu 2022 získal certifikát expert ve veřejných zakázkách v rámci kurzu, který realizovala rakouská centrální pořizovací organizace (BBG) a vídeňská ekonomická a obchodní univerzita (WU Executive Academy).
Luděk starší, stál u zrodu dnes již největší poradensko-energetické společnosti Optimal - energy a.s., která sdružuje více než 20% licencovaných energetických poradců v celé České republice. Pro svých 160.000 klientů svým unikátním projektem Modrozelená úsporám zabezpečují služby a úspory jak pro segment domácností, firem státní správy i velkých korporací. Oba Ondráčky sdružuje láska k muzice, sportu a hlavně cestování. Zapojením do sdružení Group4energy přináší obrovskou sílu a zkušenosti v energetice.
Viktoria působí ve společnosti Deepview, s. r. o. , má více než 10 let zkušeností s prací v oblasti IT. Působila v řadě projektových i liniových pozic. Dodávala projekty jak v Čechách, tak i v zahraničí. Má zkušenosti s vedením projektů, včetně dodávek pro přípravné fáze, fáze návrhu řešení, tak i samotné realizace projektů. Pro společnost ČEZ řídí dodávku implementace SAP4HANA Central Procurement a implementace řešení SAP Ariba.
Pavel působí ve společnosti Česká pošta na pozici vedoucího týmu Kompetenčního centra SAP. Se svým týmem se podílí na řadě ICT projektů implementace SAP technologií a následující podpoře a rozvoji implementovaných funkcionalit. V kompetenci jeho týmu je mimo jiné podpora nákupních procesů s využitím SAP SRM. Za ICT řídil první implementaci cloudového řešení SAP Ariba Network v České republice pro elektronickou komunikaci s dodavateli. V nedávně době se aktivně účastnil nasazení cloudových řešení pro řízení vztahů se zákazníky (SAP Cloud for Sales a SAP CPQ).
Business konzultantka společnosti con4PAS. Poradenstvím v oblasti nákupních procesů se věnuje 6 let. Cloudová řešení SAP jsou pro ni probádanou oblastí od požadavku na objednávku, přes výběr dodavatele až po fakturaci. Zaměřuje se také na nasazení nákupních katalogů a správu dodavatelů. Vystudovala Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze a Vysoké učení technické v Brně.
Projektová manažerka společnosti con4PAS. Řízením projektů v oblasti nákupních procesů a workflow se zabývá 21 let. Vede projekty, které jsou pro zákazníky mnohdy první implementací daného řešení v České republice. Jejím koníčkem je operativní i strategický nákup. Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze (obor Informační věda), Bankovní institut vysoká škola (obor Informační technologie a management) a dále Czech Management Institut – ESMA Praha (program MBA).
Vedoucí mezinárodní spolupráce a rozvoje veřejných zakázek, Úrad pre verejné obstarávanie.
Peter je spoluzakladatel a CSO slovenského řešení Cequence, které využívá nejnovější technologie a integruje ChatGPT od Open Al na moderní řešení kontrakt managementu. Do týmu Cequence přináší výzkumného a inovativního ducha akademické sféry, potřebu objevovat a jít za pravou podstatou věci. Peter, jako datový vědec, analytik a bioinformatik se dvěma PhDs (ze Slovenska a USA), je autorem více jak 30 odborných článků z oblasti umělého života, umělé inteligence a umělé chemie. V letech 2015 až 2020 byl zodpovědný za analýzu dat ohledně Parkinsonovy choroby v Lucemburském centru pro systémovou biomedicínu, kde byl i šéfem týmu strojového učení v rámci soutěží DREAM. Krom výzkumu má Peter i bohaté zkušenosti z IT světa, kde působil jako team leader a senior vývojář pro nadnárodní společnost a softvérový architekt jedné z prvních implementační smart-grid v USA. V rámci Cequence je jeho hlavní náplní vývoj a výzkum spojený se strojovým učením, umělou inteligencí a blockchain. Dnes se jeho nápady a vize o korporátních řešeních postavených na tom nejlepším z moderního digitálního designu přetavila do řešení Cequence, které denně pomáhají šetřit klientům tisíce hodin práce.
Zuzana působí jako Senior Consultant v Enterprise Technology and Performance – Procurement týmu. Už 4 roky se věnuje nákupním technologiím a pomáhá klientům s digitální transformací nákupu, konkrétně s výběrem vhodných technologií.
Odborník na procesy P2P se zaměřením na transformaci nákupního týmu, využívání nástroje SAP Ariba pro nákup a fakturaci, strategické získávání zdrojů a digitální síť dodavatelů integrované se systémem SAP (ECC nebo S/4HANA včetně cloudové verze). Má portfolio více než 45 projektů v oblasti nákupu v 10 odvětvích: od dlouhodobých a složitých projektů digitální transformace na globální úrovni po agilní projekty v prostředí středně velkých firem, kde zastával různé role od konzultanta procesů a projektového manažera až po manažera zajišťujícího kvalitu a architekta řešení. Během své kariéry vyvinul metodologii rychlého nasazení založenou na nástroji SAP Ariba Snap a dosáhl rekordního nasazení P2P za 5 týdnů (standardní doba v nástroji Ariba je 22 týdnů). Mimo to se účastnil i strategie Go-To-Market pro Ariba Guided Buying. Vystudoval ekonomii, management a právo. S 15 lety profesní činnosti v oblasti digitalizace procurementu, řízení podniku a konzultace v oblasti nákupu má bohaté zkušenosti se systémovou integrací a automatizací procesů. Svou agilní a zvídavou povahou, konceptuálním myšlením a orientací na systémy má přínos pro náročné projekty s komplexní architekturou.
Martin je spoluzakladatel slovenského řešení Cequence, které využívá nejnovější technologie (strojové učení, uměla inteligence, NLP) a integruje ChatGPT od Open Ai na moderní řízení kontrakt managementu. Do týmu Cequence přináší mezinárodní zkušenosti ze start-up prostředí. Prošel si různými pozicemi v oblasti Business Development, Customer Success a Digital Transformation. K zájmu o inovativní řešení, které posouvá svoje odvětví dopředu mílovými kroky, přišel už po dobu studií na univerzitách v Dánsku a ve Švédsku. Do Cequence přišel z USA, kde v rámci San Francisco Bay Area pomáhal institucím veřejné správy s digitální transformací směrem k občanům. Dnes se jeho nápady a vize o korporátních řešeních, postavených na tom nejlepším z moderního digitálního designu, přetavují do řešení Cequence, které denně pomáhá šetřit klientům tisíce hodin práce. Ve volném čase ho můžete potkat brázdit cesty na kole, vařit nějakou tu dobrotu nebo dřít turistické boty v horách.
Mária působí jako Digital Procurement Lead ve společnosti Deloitte. Díky svým 10letým zkušenostem z nákupu pomáhá firmám s digitální transformací nákupu. Poslední 4 roky se Mária zaměřovala na implementaci SAP Ariba řešení, se zaměřením na strategický nákup. Mária má zkušenosti v oblasti nákupu v ropném a farmaceutickém průmyslu.
Již více jak 10 let realizuje v rámci Jihomoravského kraje výstavbové projekty týkající se především oblasti zdravotnictví, ale i strojírenství a služeb. Původně „klasický postup“ projektů – nejdříve zpracování projektové dokumentace a následně vlastní realizace – v posledních letech vystřídala metoda Design & build (od architektonického návrhu až po předání provozovateli), metoda BIM (výstavba s dokumentací skoro pouze v elektronické podobě). Vlastně již samozřejmostí je v rámci realizace projektů využití obnovitelných zdrojů a ekologické hospodaření s vodou.
Patrik je vášnivý odborník na aplikovanou energetiku a elektrotechniku s bohatými zkušenostmi jako obchodní a marketingový manažer na mezinárodní úrovni a v podnikatelské sféře. Jeho studium na Ekonomické fakultě VŠB-TU, oboru Systémové inženýrství a informatika, mu poskytuje široký rozhled a schopnost aplikovat své znalosti do různých profesních sfér. Patrik je zakladatelem vlastní společnosti zaměřené na aplikovanou energetiku a elektrotechniku. Kromě profesního úspěchu si užívá čas s rodinou a čtyřmi dětmi. Mezi jeho záliby patří aktivní sport, cestování, setkávání s přáteli, hudba a gastronomie. Jeho zapojení do Group for Energy přináší do komunity mnohaleté zkušenosti a odborný přístup.
Stavební inženýr, autorizovaný v oboru Pozemní stavby, který si prošel klikatou profesní cestou od vedoucího lešenářské firmy, přes stavbyvedoucího na revitalizacích panelových domů, bioplynových elektrárnách, dřevostavbách, membránové architektuře až k technickým dozorům a projektovému řízení staveb. Ve společnosti INVIN s.r.o. si oblíbil roli Správce stavby spojenou s projekty podle mezinárodního smluvního standardu FIDIC, Žlutá kniha (Design & Build). A z tohoto pohledu nás seznámí se svým posledním realizovaným projektem pro Jihomoravský kraj, Dětská léčebna se speleoterapií v Ostrově u Macochy.
Tomáš je BIM konzultant, který získal zkušenosti na různorodých projektech po České republice s použitím metody BIM.
Petr je špičkový Solutions Sales Advisor s více než patnáctiletou praxí v oblasti využívání obchodních dat, analytických informací a umělé inteligenci, které firmám po celém světě pomáhají provádět smysluplné kroky a získávat konkurenční výhodu. Velkou část své kariéry spojil s Dun & Bradstreet, globálního leadera v poskytování kreditních, obchodních a tržních informací, které uživatelům umožňují snižovat rizika a zvyšovat tržby.
Pavol, po absolvování Ekonomické univerzity v Bratislavě, působil 9 let v Tatra bance, kde se věnoval financování velkých a nadnárodních společností a financování realitních a energetických projektů. Později působil jako generální ředitel společnosti Bionergy, a. s., (dceřiná společnost Bratislavské vodárenské společnosti). V současnosti se věnuje poradenství v oblasti managementu, profesionálního nákupu a veřejných zakázek se zaměřením na energetiku a energetické komodity.
Marek je absolventem Právnické fakulty Trnavské Univerzity v Trnavě a aktuálně opět i jejím studentem externího Ph.D. V oblasti veřejného zadávání spojuje zkušenosti z působení u veřejného obstaravatele poradenské společnosti, jako i přípravy nabídek pro uchazeče z pozice interního zaměstnance. Po dobu dlouholeté praxe získal rozsáhlé zkušenosti s nákupem významných projektů v oblasti dopravy, infrastruktury a informačních technologií, jako i přípravy nabídek. Je autorem mnoha odborných článku z oblasti veřejného zadávání a spoluautorem Velkého komentáře k zákonu o veřejném obstarávání (WoltersKluver, 2016) a také vícerých dalších publikací zaměřených na tuto oblast.
Pro Jihomoravský kraj pracuje od roku 2014. K veřejným zakázkám, které ji vždy zajímaly, se dostala až po několika letech práce pro hejtmana a radu kraje. Od roku 2019 je součástí přátelské a zkušené party zakázkářů kolem Jakuba Váni. Na veřejném zadávání vedle svých kolegů nejvíc oceňuje různorodost činností a to, že jejím přispěním vzniká něco konkrétního a hmatatelného, co přináší užitek dalším lidem. Věří, že kraj má jako významný veřejný zadavatel jít příkladem a zadavatelské prostředí kultivovat, snažit se veřejné prostředky co nejlépe využít a zohledňovat sociální a environmentální témata. Zajímá se o inovativní postupy a řešení, které díky podpoře kraje může ve veřejných zakázkách uplatňovat.
Již více než 10 let se pohybuje v oblasti nákupu a především e-Procurementu. Všechny jeho pracovní pozice jsou spojeny, buď se stranou dodavatele nákupních řešení, nebo se stranou jejich partnerů. Nyní pomáhá zákazníkům jako Business Transformation Advisor pro přechod na cloudová řešení společnosti SAP. Jeho cílem je nalezení optimální a individuální cesty pro každého zákazníka během takové digitální transformace. Ve svém volném čase se věnuje nejrůznějším sportům (kajakování na divokých řekách, běžky, telemark) a také předávání zkušeností svým dětem.
Tomáš je vedoucím HR pro regionální centrálu Asahi Europe & International. V HR pracuje od roku 2011, kdy nastoupil do Plzeňského Prazdroje. Tomáš vystudoval psychologii a využívá svého oboru při vyjednávání s partnery. V posledních letech měl možnost se podílet na transformaci organizace v oblasti obchodní a také nákupní. Svoji práci bere jako poslání a jeho hlavní cíl je - sladit účel společnosti, její strategii a kulturu.
Martin pracuje v Microsoftu jako Go-to-Market Manager pro oblast Business Applications a zodpovídá za celkovou strategii produktů z rodiny Dynamics 365 a Power Platform pro Českou a Slovenskou republiku. Business Applications můžeme označit jako suitu podnikových informačních systémů, které zákazníkům pomáhají s transformací procesů od marketingu, zákaznického servisu, až po finance či procesní digitalizaci. V Microsoftu dříve působil na pozici Sales Executive pro Business Applications a pomáhal tak najít inovativní řešení u konkrétních zákazníků v segmentu Enterprise.
Pracuje v nákupu po celou svou profesní dráhu, většinu času v bankovnictví. Začínal na sourcingu IT a projektů v Komerční bance, poté 9 let budoval nákup v nově vzniklé Equa bance. Po sloučení banky s Raiffeisenbank byl ve vedení Central Procurementu. Po zkušenosti z fungování nákupních týmu v bankovnictví se rozhodl osamostatnit a nyní pracuje jako nákupní konzultant pro různé bankovní i průmyslové podniky, především pro oblast IT. Kromě toho rád kupuje vše, co má motor a alespoň 2 kola. Smysl a poslaní nachází i v angažovanosti v nejrůznějších dobročinných aktivitách.
Dělá nástroje, které zadavatelům usnadňují život. Od největší databáze zadávaček po prověřování na protiruské sankce. S týmem Datlabu analyzují zakázky po celé Evropě, v České republice a na Slovensku vede projekt Zindex. S MMR sepsal metodiku pro zadávání zakázek malého rozsahu, letos se bude podílet na výroční zprávě a připravované Strategii veřejného zadávání.
Zkušená manažerka s bohatou historií práce v odvětví informačních technologií a služeb. Zodpovědná za rozvoj nových obchodních příležitostí, zvyšování příjmů, vyhledávání a rozvoj nových obchodních příležitostí a šíření značky. Dohlíží na výborné vztahy s klienty a obchod. Je zodpovědná za SaaS nákupní řešení - rozvíjení procesu zadávání veřejných zakázek ve více než 1500 útvarech veřejné správy.
Nikola aktuálně působí v Microsoftu realizátor marketingových aktivit s využitím partnerského ekosystému pro region zemí střední Evropy pro oblast podnikových aplikací. Pro své hluboce zakořeněné přesvědčení, že ze IT a systémů je třeba vyždímat maximum a využít je pro lepší svět, bývá jeho neoficiální role Digitální transformátor. Do Microsoftu nastoupil v roce 2013 a vystřídal řadu, zejména marketingových, rolí. Předtím působil jako marketingový manažer v konzultačních IT firmách Software AG a IDS Scheer. Ve volných chvílích rád obdivuje ruch přírody a krásy nočních životů.
Kristína působí v současnosti jako nákupce ve společnosti Amazon Fulfillment Slovakia, kde se věnuje elektronickému sourcingu, vyjednávání a řízení vztahů s dodavateli. Zaobírá se také nákupem některých category komodit a contract managementu. Předcházející zkušenost s nákupem získala v automobilovém průmyslu, kde měla na starosti nákup nepřímých materiálů pro francouzské závody skupiny PSA Group Stellantis. Procesy digitalizace nákupních procesů si prošla v obou společnostech. Při své práci se řídí zejména líderskými principy a pracuje na vytváření stabilního dodavatelského řetězce, který označuje jako důležitý klíč k úspěchu.
Legendární trenér platformy PROEBIZ byl u počátků elektronizace nákupních negociačních procesů. Z pozice specialisty na dynamické porovnávání nabídek řešil tisíce eAukcí z hlediska strategií nastavení, průběhu a vyhodnocení i těch nejsložitějších případů. Není divu, že vymyslel i vlastní typ elektronické aukce, jež nese jeho jméno. V současné chvílí se podílí na vzdělávacích projektech Digitální nákupní tým a eProcurement.TV a na další řadě rozvojových edukačních projektech.