Přednášející


Miroslav Singer

Miroslav Singer

Miroslav Singer, bývalý guvernér České národní banky a současný ekonomický stratég v Generali CEE, je člověkem, který s elegancí přeměňuje ekonomické výzvy na příležitosti. Od studenta gymnázia, přes doktorát v USA, až k vrcholům české ekonomiky, Singerův profesní život připomíná thriller, ve kterém se míchají prognózy, finanční strategie a nečekané zvraty. Na eBF nám odhalí, jak naviguje v nejistých vodách globální ekonomiky, a to vše s lehkostí sobě vlastní. Ukáže nám, že i ekonomie může být zábavná.

Tomáš Šebek

Tomáš Šebek

Tomáš Šebek je všeobecný chirurg, který pracuje v pražské Nemocnici na Františku. Roku 2004 založil společnost, která má na svědomí výjimečný projekt v rámci online komunikace pacientů s lékařem – portál uLékaře.cz a také jeho odborného bratra proLékaře.cz. V roce 2010 se připojil k mezinárodní organizaci Lékaři bez hranic, se kterou dodnes cestuje na mise do krizových oblastí světa. Na první misi odjel na zemětřesením zdevastované Haiti. Dvakrát pracoval v traumacentru Lékařů bez hranic v afghánském Kundúzu. Lékařskou péči poskytoval také lidem v Agoku na pomezí Súdánu a Jižního Súdánu. Celkem absolvoval s organizací šest misí, naposledy působil ve válkou zmítaném Jemenu. Svou zkušenost z misí popsal v blozích, které následně vyšly i knižně.

Jaroslav Lexa

Jaroslav Lexa

Jaroslav Lexa je věčný optimista, kterého neopouští víra v to, že na Slovensku se dá nakupovat vtipně, zajímavě a zároveň i hospodárně a v souladu se zákonem. Zabývá se psaním smluv, námitkami, píše články, knihy a v minulosti také blogoval. Jako školitel v oblasti veřejných zakázek dokáže lidem vysvětlit, kde v zákoně se nachází zdravý selský rozum. Je uznávaným odborníkem ve veřejném obstarávání, který prosazuje aplikaci inovativních postupů v této oblasti včetně sociálního aspektu a ochrany životního prostředí. Taktéž je spoluzakladatelem slovenského APUeNu. V současnosti působí ve funkci podpředsedy Úradu pre verejné obstarávanie do které byl jmenován vládou Slovenské republiky v roce 2020.

Miloš Olejník

Miloš Olejník

Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy, Makro, nebo Amazon, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici Procurement and Operations Manager ve společnosti ESET.

Tomáš Veit

Tomáš Veit

Tom vede nákupní tým v pivovarnické skupině Asahi, jehož cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkého vztahu s dodavateli či interními zákazníky.

Jiří Róžański

Jiří Róžański

Zkušený nákupní manažer s více než 15 lety praxe na různých pozicích v Procurementu, se zkušenostmi v oblasti služeb, výrobních i obchodních odvětví. Momentálně působí ve společnosti Penta Hospitals International jako Chief Procurement Officer, kde zastřešuje nákupy pro 36 nemocnic a síť poliklinik na Slovensku, v Česku a Polsku. Zaměřuje se na rozvoj strategické úlohy nákupu, maximalizace nákupních synergií a digitalizaci nákupních procesů.

Michal Kristiňák

Michal Kristiňák

Kde vládne chaos, a scházejí pravidla, musí jednoho dne nastoupit řád a systematičnost. Jinak není možné se posunout dál. Své o tom ví Michal Kristiňák, právník, který má bohaté profesní zkušenosti z oblasti logistiky a nákupu. V minulých letech stál u rozvoje nákupních a právních týmů energetických a gastronomických společností, jako je například Medusa Group, kde díky elektronizaci a centralizaci nákupu dosáhli výrazných úspor. V současnosti pracuje jako Procurement manager ve společnosti Amazon Fulfillment Slovakia.

Ondrej Kuruc

Ondrej Kuruc

Jako generální ředitel na Ministerstvu dopravy má za úkol implementovat znalosti a procesy s ohledem na podřízené organizace v působnosti ministerstva dopravy. Na Ministerstvu zdravotnictví vykovával koncepční, koordinační a kontrolní činnost na úrovni Ministerstva zdravotnictví SR v oblasti veřejných zakázek. Koordinoval a metodicky usměrňoval procesy zadávání veřejných zakázek ve vztahu k organizacím v působnosti MZSR, posuzoval a kontroloval procesy veřejného zadávání ve zdravotnickém resortu a vydával odborná stanoviska. Podílel se na tvorbě systému FLASHBONE, který využil na ministerstvu zdravotnictví při nákupu dýchacích přístrojů v kritickém období okolo pandemie COVID-19 a na Správě státních materiálních rezerv při nákupu OOPP. Jako lektor a školitel se pravidelně účastní různých školení s tematikou zadávání veřejných zakázek a je držitelem certifikátu pro technickou přípravu a administraci eAukcí a tenderingu. Působí také jako předseda dozorčího orgánu INMM Košice.

Leona Gergelová Šteigrová

Leona Gergelová Šteigrová

Dlouhodobě se zabývá tématem odpovědného zadávání veřejných zakázek. Leona byla ředitelkou neziskové organizace Nová ekonomika. Od roku 2014 působila jako vedoucí oddělení veřejných zakázek na Ministerstvu práce a sociálních věcí, kde vedla i projekt „Sociálně odpovědné veřejné zadávání“. Potenciál veřejných zakázek spatřuje ve strategickém zadávání. Dříve si vyzkoušela mimo jiné předsednictví ve Výboru pro vzdělávání v Radě Evropské unie. Aktuálně působí na Ministerstvu pro místní rozvoj v pozici náměstkyně sekce bydlení výstavby a veřejného investování.

Jakub Váňa

Jakub Váňa

Veřejným zakázkám se začal věnovat již v rámci praxe při studiu právnické fakulty a tento obor ho okamžitě oslovil, i když z velké části díky skvělým kolegyním a kolegům na krajském úřadě Jihomoravského kraje, kteří ho toho mnoho naučili a které má v současnosti tu čest vést. Veřejné zakázky vnímá jako příležitost přispět k rozvoji prostoru, ve kterém denně pohybujeme, snaží se k nim proto přistupovat odpovědně a se zdravým rozumem a zároveň tak, aby zadávací proces nebyl jen stále stejným koloběhem formalit, ale abychom i v jeho rámci dokázali najít zajímavé cestičky k dosažení našich cílů a priorit.

Jan Hirsch

Jan Hirsch

Od doby, kdy se Jan pustil do mezinárodního nákupu a logistiky v roce 1994, v tomto oboru se vyzná jako ryba ve vodě. Vedl nákupní týmy ve firmách, jako jsou Unipetrol, KUKA a BLANCO. Kromě toho se věnuje projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, lektorské činnosti, překladům a vzdělávání v oblasti osobního rozvoje. Pustil se také do svého vlastního projektu B2C. Mimo svou pracovní angažovanost ho od dětství baví baseball, a fandí týmu Arrows Ostrava v extralize. Pokud má volný čas, užívá si tvůrčího vyžití v oblasti grafiky a rád se ponoří do světa Pratchetovy Zeměplochy, kde ho okouzlují postavy a příběhy této fantastické říše.

Zdeněk Mikeš

Zdeněk Mikeš

Za posledních 16 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, sourcing manažera, po konzultanta nákupních řešení, až po obchodního zástupce. Aktuálně na pozici Senior Sales Executive nákupních řešení v SAP pomáhá zákazníkům v ČR a SK najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financích a logistice. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.

Adéla Havlová

Adéla Havlová

Advokátka se specializací na právo veřejných investic a veřejných zakázek. Dnes Of Counsel v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS, ve které do roku 2023 jako partner budovala tým specializovaný pro veřejný sektor (40 právníků), jenž během jejího působení získal čtyři vítězství v soutěži Právnická firma roku pro oblast veřejných zakázek. Od ledna 2023 působí půlkou své kapacity jako poradce vrchní ředitelky Leony Gergelové Šteigrové na Ministerstvu pro místní rozvoj (MMR) v týmu pro přípravu – a od února 2024 pro implementaci - Národní strategie veřejného zadávání, čímž navázala na své působení v projektu odpovědného zadávání (SOVZ) při MPSV. Kromě toho Adéla Havlová působí ve vedení odborných asociací (Asociace pro veřejné zakázky - AVZ a Unie administrátorů - UNIAVEZ) a je členem expertní skupiny MMR pro legislativu k veřejným zakázkám. Věnuje se rozvoji best practice a inovací ve veřejném zadávání, včetně elektronizace, cirkulární ekonomiky, nákupních praktik a systémů, hodnocení kvality apod. Od r. 2014 do 2023 byla členkou rozkladové komise Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Využívá know-how z dalších členských států EU, zejména Německa, Rakouska, Nizozemí a samozřejmě Slovenska. Pravidelně přednáší a publikuje v odborných periodikách.

Rasťo Kovaľ

Rasťo Kovaľ

Rasťo je spoluzakladatel slovenského řešení Cequence, které využívá nejnovější technologie (strojové učení, uměla inteligence, NLP) a integruje ChatGPT od Open Ai na moderní řízení kontrakt managementu. Do týmu Cequence přináší 15-ročné zkušenosti z vedoucích pozic v rámci kontrakt managementu, procesního inženýrství a digitálních inovací v oblasti procurementu. Pro nadnárodní společnosti vyjednával smluvní podmínky při nákupech v hodnotě více jak 50 mil. Eur. Jeho zájem o technologie našel uplatnění při neustálém zlepšování procesu v nákupu, řízení smluv, zvyšování efektivity týmu a interní spolupráce ve firmě. Dnes se jeho nápady a vize inteligentního kontrakt managementu přetavili do řešení Cequence, které denně pomáhá šetřit klientům tisíce hodin práce. Když právě nepřemýšlí nad budoucností tvorby a vyjednávání smluv, zajímá se o streetart a alternativní formy výtvarného umění, plánuje další výlet do zajímavé destinace anebo hodnotí kvalitu lokálního řemeslného piva.

Jaromír Šponar

Jaromír Šponar

Jaromír Šponar je uznávaný držitel ocenění Microsoft MVP, který se intenzivně věnuje strategiím partnerství s Microsoftem v Konica Minolta. Jeho expertíza přesahuje pouhé úspěchy a zaměřuje se na posílení partnerského ekosystému a průzkum inovativních možností Microsoft AI pro podporu obchodního růstu. Jaromir je známý svým sdílením praktických poznatků a podporou spolupráce v technologické komunitě. Jako řečník má vášeň pro osvětování účastníků o tom, jak efektivně využívat AI technologie.

Vladimír Baar

Vladimír Baar

Poznáte ho podle titulu profesor, ale Vladimír Baar, to není žádný suchar. Naopak s batohem na zádech prošel půlku světa od Ruska, přes Kambodžu, Vietnam, USA až po exotický Nový Zéland atd... A všude tam hledal inspiraci pro své odborné články, které můžete najít ve významných periodikách jako Geografické rozhledy, Politické vedy, Folia Geographica, Tiltai-Bridges-Brücken, Annual of Language & Politics and Politics of Identity, kde mj. působí i v redakčních radách. Tento kulturně a politicky zdatný cestovatel dlouhodobě působil jako rektor Ostravské univerzity a dnes tam dál dělá, co ho baví - otevírá mladé hlavy poznání a souvislostem východního světa. Když není zrovna na cestách nebo nevysílá své perly moudrosti studentům, najdete ho buď u mikrofonu Českého rozhlasu, před kamerou České televize nebo s motykou v zahradě. A to vše s podporou své ženy a tří synů. Takže jestli hledáte někoho, kdo vám rozšíří obzory a zároveň ukáže, jak se dá žít naplno, Vladimír Baar je váš muž.

Martin Zelinka

Martin Zelinka

Z pozice Head Of Global Commodity Management nadnárodního koncernu Siemens Energy zaštiťuje strategický vývoj a implementaci procesů zajišťování zdrojů například pro výrobní závody průmyslových parních turbín, průmyslových generátorů a plynových motorů po celém světě. Je respektovaným odborníkem pro oblast centralizace nákupu a řízení projektů v oblasti zavádění nových nákupních nástrojů a postupů. Dříve své zkušenosti čerpal také například v nákupních týmech energetické skupiny RWE.

Diana Rádl Rogerová

Diana Rádl Rogerová

Za svou manažerskou a inovativní činnost byla zařazena do žebříčku TOP 25 žen Česka, který vydává mediální společnost Economia a časopis Forbes ji opakovaně zařadil do žebříčku nejvlivnějších českých žen. V roce 2022 získala ocenění Manažera roku a v roce 2023 vyhrála cenu nejúspěšnějších žen podle magazínu CEO v kategorii „Poradenství“. V současnosti je partnerkou ve společnosti Behind Inventions a bývalou řídící partnerkou společnosti Deloitte ČR, kde současně zastávala i roli Chief Strategic Officera pro Deloitte Europe. Věnuje se významně i aktivitám na podporu státu. Je tvůrcem konference CzechSetGo! se zaměřením na digitalizaci státu. I díky tomu a jejím zkušenostem se stala členkou Digitálního týmu České republiky, poradního týmu místopředsedy vlády pro Digitalizaci a týmu Ministra Zdraví.

Jan Zahálka

Jan Zahálka

Bezpečně se s ním můžete setkat všude tam, kde jde o aktivní podporu a prohlubování znalostí v oblasti veřejných zakázek, elektronizace a využívání eAukcí při hodnocení dodavatelských nabídek. Jan Zahálka je právním expertem se specializací na zdravotnictví, hlavně na agendu úhrad, problematiku zdravotnických prostředků a nákupů ve zdravotnictví. V rámci poskytování poradenství zákonodárcům navrhl a prosadil „uživatelskou novelizaci“ zákona o veřejných zakázkách.

Kateřina Koláčková

Kateřina Koláčková

Svému poslání, které spočívá v mimořádně aktivní podpoře zadavatelů a zjednodušení a zrychlení zadávání veřejných zakázek, se Kateřina Koláčková věnuje 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. V oblasti veřejných zakázek má rozhodně čím inspirovat, ať se jedná o zkušenosti s realizací různých zakázek napříč odvětvími či různými způsoby hodnocení nabídek. Vždyť od roku 2004 se aktivně věnuje problematice veřejných zakázek z pohledů zadavatelů. Realizovala tendry v řádech desítek miliard.

Marek Šmid

Marek Šmid

Vystudoval právo na University of Westminster v Londýně a na Trnavské univerzitě v Trnavě. Od roku 2012, kdy ukončil advokátní praxi v Londýně, působí v advokacii na Slovensku jako partner a zakladatel advokátní kanceláře Grand Oak Legal. Zaměřuje se na oblast práva veřejného obstarávání, práva Evropské Unie, soutěžního práva, ochranu osobnosti, comman law a státní pomoc. Také vyučuje na Právnické fakultě Trnavské univerzity v Trnavě předměty – právo veřejného obstarávání, státní pomoc a základy common law. Je pravidelným přispěvatelem ve vícero odborných časopisech zaměřených na právo veřejného obstarávání a je lektorem seminářů zaměřených na totéž právo, eurofondy a ochranu osobních údajů.

Mimi Nicklin

Mimi Nicklin

Neuvěřitelný šarm, příval energie, inspirace, charisma a působivá přítomnost na jevišti. To je Mimi Nicklin. Jako výkonná ředitelka, světově uznávaná autorka bestsellerů, keynote řečnice a osobní koučka s více než 18 lety zkušeností, z více než 25 trhů. Její oddanost oboru je nakažlivá a naprosto autentická, proto si okamžitě získá každého posluchače. Její vášeň pomáhat udělat svět empatičtějším, hodnotnějším a udržitelně propojeným místem je stejně nakažlivá, jako je potřebná. A s ohledem na její současný impulz by právě ona mohla být tou změnou, kterou jsme čekali.

Daša Obuch Paláková

Daša Obuch Paláková

V současné době je ředitelkou Úřadu pro investice a akvizice Ministerstva obrany Slovenské republiky, v předchozím období řídila veřejné zakázky a nákupy na slovenských ministerstvech financí, vnitra a kultury. Je asi jen málo komodit, situací a problémů, se kterými se nesetkala. Z toho vyplývá, že její odborné znalosti musejí být pořádně husté. A také že jsou. Veřejným zakázkám se věnuje od roku 2006, kromě toho školí, přednáší, publikuje, radí. Je fanynkou elektronizace, ale tvrdí, že lidský potenciál a vztahy jsou nenahraditelné. Drží se zásady zdravého selského rozumu a snaží se přesvědčit své okolí a odbornou (i neodbornou) veřejnost, že je možné se uplatnit i ve veřejných zakázkách.

Miroslav Knob

Miroslav Knob

Krok za krokem k úspěšným veřejným zakázkám: Mirek je odborník s desetiletou zkušeností ve veřejných investicích. Počínaje prací na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se Mirek propracoval k porozumění obou stran procesu veřejných zakázek. Dnes, jako člen týmu v prestižní advokátní kanceláři HVH Legal, zaměřuje své schopnosti na dosahování efektivních a praktických řešení. Jeho přístup spočívá ve vyhledávání inovativních cest, které přinášejí uspokojení pro zadavatele i dodavatele. Jeho posláním je vést projekty k úspěšnému konci, kde jsou všichni zúčastnění spokojeni.

Jacek Jarmuszczak

Jacek Jarmuszczak

Těžko může na eBF chybět profík, který zrealizoval firemní nákupy v celkové hodnotě přesahující 3,5 miliardy eur. Jacek, který má 17 let praxe ve vedení dodavatelských řetězců, bude bezesporu patřit mezi vyhledávané „spíkry“ ze sféry globálního nákupu. Dříve byl strategickým nákupčím v koncernu Philips či „Global Category“ a manažerem ve skupině Carlsberg a Danfoss Group. Poté víceprezidentem společnosti Nextbuy. Nyní pracuje ve vlastní společnosti OperaPro Procurement Consultancy a můžete se sním setkat na YT kanále - Okiem Kupca.

Milan Kaplan

Milan Kaplan

Marketingový specialista, konzultant a vedoucí projektu PROEBIZ, který své zkušenosti prezentuje na konferencích v Česku, na Slovensku a v Polsku. V devadesátých letech Milan Kaplan založil firmu NAR specializující se na marketingové procesy v průmyslových podnicích. Následně začala vyvíjet a prosazovat v praxi e-bizové technologie, jako je výběr dodavatelů formou eAukce a elektronizace nákupních procesů. Projekt, který dostal název PROEBIZ, je nyní nejrozšířenějším eAukčním prostředím a zdrojem know-how v celé střední Evropě.

Peter Majtán

Peter Majtán

Působí jako manažer nákupu projektů pro celou skupinu MOL. Má bohaté zkušenosti z oblasti strategického nákupu na pozici Senior Category Managera MRO a před transformací vedl lokální nákup ve společnosti Slovnaft. Absolvoval executive double MBA SEED/Corvinus a roční kurz CIPS practitioner. Kromě kurzu DNT přednáší na Univerzitě v Komárně a trénuje na Interní akademii v MOL Group. Ve volném čase si rád užívá života.

Martin Vyklický

Martin Vyklický

Martin se téměř celý svůj profesní život zabývá problematikou veřejného zadávání. Od referentské pozice na sekci veřejných zakázek ÚOHS, jako student a pedagog na Mendelově univerzitě v Brně, kde přednášel a zároveň aktivně publikoval na toto téma odborné články a v současnosti jako vedoucí odboru veřejných zakázek na Vysokém učení technickém v Brně. Pravidelně se účastní konferencí, seminářů či workshopů zaměřených na problematiku veřejných zakázek a stále publikuje v odborných časopisech. Je zastáncem a propagátorem otevřeného, méně konzervativního, méně formalistického, rozumově založeného a inovativního přístupu k zadávání veřejných zakázek. Veškerá energie zadavatele by neměla být soustředěna pouze na procesní stránku zadání, která z pohledu „hledání kvality“ nehraje klíčovou roli. V současné době se zaměřuje zejména na rozvoj metody BVA/m4E jako efektivního a univerzálního nástroje pro výběr kvalitního dodavatele. Od roku 2021 je Martin členem rozkladové komise Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pro veřejné zakázky.

Marcela Turčanová

Marcela Turčanová

Marcela je CEO a spoluzakladatelkou konzultační společnosti APUEN AKADÉMIA s.r.o. a viceprezidentkou OZ APUeN SK založeného na podporu elektronizace nákupů. Ve své profesní praxi se věnuje zejména poradenské a konzultační činnosti pro dodavatele a veřejné zadavatele. Kromě toho se spolupodílí na tvorbě legislativy a aplikační praxe ve veřejných zakázkách. Také spolupracuje s neziskovými organizacemi jako je Transparency International Slovensko, Nadace Zastavme korupci nebo slovensko.digital. Má vášeň pro veřejné zakázky, proto v této oblasti s nadšením lektoruje, přednáší na mezinárodních konferencích a streamuje na youtube kanálu. Je členkou Procurement Boardu, kolektivu inspirativních nákupčích a zakázkářů.

Michal Garaj

Michal Garaj

Nabídka práce ve veřejných zakázkách jej zastihla na cestě do Španělska, odkud Michal Garaj zamířil na konkurz na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Na konkurzu uspěl a začal se zabývat námitkami v rámci revizních postupů. Později jej povolali do Rady ÚVO, kde pomáhal s rozhodováním druhého stupně. Po šesti a půl letech „přestoupil“ do týmu primátora Bratislavy Matúše Valla. Od roku 2019 tam vede oddělení veřejných zakázek, do kterých se snaží dostat co nejvyšší přidanou hodnotu.

Profesní profil

Marcin Zborowski

Marcin Zborowski

Zatímco podle českého klasika Járy Cimrmana přišel „posel světla“ z Liptákova, k nám na eBF zavítá z Polska. Jmenuje se Marcin Zborowski a již patnáct let pracuje ve společnosti Signify (dříve Philips Lighting), která je průkopníkem ve výrobě osvětlovací techniky. Tak jako lidem svítí na cestu jejich moderní žárovky, zářivky či lampy, snaží se Marcin se svým týmem specialistů vnášet co nejvíce světla do nákupních procesů a co nejefektivněji řídit náklady na jednotlivé výrobky.

Profesní profil

Martin Pokorný

Martin Pokorný

Martin má bohaté zkušenosti s řízením dodavatelského řetězce, zásobováním, strategickým a operativním nákupem, logistikou, doplňováním zboží, plánováním, prognózováním, S&OP, řízením distribučních systémů a obecně s operacemi ve všech druzích podnikání, jako je maloobchod, velkoobchod, distribuce, výroba a koprodukce.

Jana Dubcová

Jana Dubcová

Od absolvování právnické fakulty se věnuje veřejným zakázkám, se kterými má zkušenosti jako zástupce kontrolního orgánu fondů EU i jako zadavatel. V současnosti je ředitelkou Centrálního nákupu Plzeňského kraje, který administruje veřejné zakázky pro 115 příspěvkových organizací. Jen za rok 2022 uspořil její tým krajské samosprávě více než 400 milionů korun. Prosazuje moderní a inovativní způsoby zadávání veřejných zakázek a elektronizaci veřejné správy. Ve volném čase se ráda potápí, sportuje a cestuje.

Ondrej Čurilla

Ondrej Čurilla

Ondrej je counselem v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS a zaměřuje se na poradenství veřejnému sektoru, obchodní vztahy a zakázkové právo. Ondrej poskytuje právní poradenství zejména při realizaci komplexních projektů v oblasti ICT, inovací, dopravy, energetiky, pojišťovnictví a infrastrukturní výstavby. Ondrej se věnuje také regulaci drážní a osobní silniční dopravy a často podporuje zahraniční klienty při realizaci jejich záměrů v ČR. Je autorem mnoha odborných článků, spoluautorem metodik MMR v oblasti VZ a aktivním účastníkem odborných skupin a konferencí.

Diana Najtkowska-Sapryk

Diana Najtkowska-Sapryk

Tréner, kouč a lektor se specializací v oblasti školení pro oddělení nákupu, s důrazem na měkké dovednosti a nákupní kompetence. Je také majitelkou firmy a skupin na Facebooku a LinkedIn s názvem ProcureMe, které propagují lidský rozměr obchodu, péči o vztahy s dodavateli a pohled na roli kupujícího jakožto ambasadora nejlepších etických obchodních praktik s holistickým přístupem k jejich roli. Bývalý nákupčí s více než 13letou praxí v mezinárodních korporacích, jako jsou Samsung Electronics, Mars nebo Arjohuntleigh, ve sféře nákupů. Většinu své kariéry se věnovala nákupům nevýrobního charakteru, vedla tým operačního nákupu v SSC a také projektový tým v oddělení strategických nákupů ve výrobní firmě. Absolvovala mnoho specializovaných postgraduálních studií a vlastní certifikát Prince2 Foundation.

Petra Vrbová

Petra Vrbová

Od roku 2004 se věnuje nákupu v nadnárodních koncernech. Působila na různých pozicích v Procurementu. Intenzivně se věnuje zefektivnění procesů v nákupu s využitím moderních IT technologií, rozvoji nákupních kompetencí v oblastech strategického nákupu. Dále působí jako mentorka v organizaci Business & Professional Woman CR z.s. V současnosti zastává pozici Ředitele nákupu ve společnosti GasNet, s.r.o., která provozuje největší plynárenskou distribuční soustavu v ČR.

Ľubomír Kubička

Ľubomír Kubička

Absolvoval Právnickou fakultu Univerzity Komenského v Bratislavě. Po deseti letech v oblasti obchodního a občanského práva se přestěhoval do dramatického prostředí veřejných zakázek a zabývá se zadáváním veřejných zakázek. V současnosti působí jako ředitel odboru veřejného obstarávaní sekce ekonomiky na Ministerstvu vnitra Slovenské republiky. Ve svém volném čase, který mu ještě zbývá, bojuje s nesmysly kolem nás.

Luboš Libiak

Luboš Libiak

Luboš má 20 let zkušeností v oblasti strategického nákupu z prostředí globálních firem, jak v průmyslu, tak v oblasti consultingu. Je vášnivý podporovatel digitalizace a profesionalizace nákupu, využívání a zpracování dat pro kvalitnější rozhodování, posílení pozice nákupních týmů v rámci svých společností a transformace nákupu při tvorbě hodnoty nejen v podobě úspor, ale i inovací, zamezení rizik a porozumění potřeb interních zákazníků.

Profesní profil

Mojmír Florian

Mojmír Florian

Ředitel Odboru veřejných zakázek II na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Po absolvování Právnické fakulty Univerzity Karlovy pracoval téměř deset let na Úřadu městské části Praha 2, kde se mj. věnoval zadávání veřejných zakázek; v roce 2012 přešel na druhou stranu pomyslné barikády a od té doby na postupy zadavatelů dohlíží. Podílel se na formulaci části třinácté aktuálně účinného zákona o zadávání veřejných zakázek upravující ochranu dodavatele, tj. námitky a dozor nad dodržováním zákona ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Zadávání veřejných zakázek se podle jeho přesvědčení kromě nepopiratelné složitosti vyznačuje i dynamičností a různorodostí řešených problémů, které vyžadují komplexní přístup k jejich řešení. K zakázkovým tématům pravidelně přednáší a publikuje. Je mj. členem expertní skupiny Ministerstva pro místní rozvoj k zákonu o zadávání veřejných zakázek.

Pavel Zuska

Pavel Zuska

Již od dob studií na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze se pohyboval v advokacii, s níž spojil svůj profesní život. Založení advokátní kanceláře OTIDEA LEGAL mu umožnilo advokátní zkušenosti propojit s know-how společnosti OTIDEA v oblasti veřejných zakázek. Působil jako obhájce v několika mediálně sledovaných trestních kauzách a zabývá se tak mimo jiné trestněprávními aspekty ve veřejných zakázkách.

Martin Kapler

Martin Kapler

V oblasti nákupu působí od roku 2008. Pracoval pro společnosti, jakými jsou Eiffage Polska Budownictwo SA, Eiffage Construction ČR, ArcelorMittal Ostrava & ArcelorMittal Polska. V současné době je manažerem nákupu materiálu a služeb ve společnosti Kofola ČeskoSlovensko, včetně dceřiných společností HOOP Polska či UGO. Ve všech předchozích zaměstnáních bylo zavedení e-aukcí a e-poptávek jedním ze základních kroků ke zvýšení efektivity nákupu a zároveň zvýšení transparentnosti. Největší výzvou pro něj byla a stále je implementace elektronických nástrojů v oblasti nákupu stavebních prací a technologií.

Filip Saska

Filip Saska

Filip vystudoval inženýrský obor Informační Systémy a Technologie, a to na VŠE v Praze. Po studiích pracoval jako Integrační Architekt v České Pojišťovně, Buyer Integrator v SAP Ariba a dále jako Integrační Architekt pro konzultační společnost. Momentálně působí jako manažer ve společnosti Deloitte Advisory pro Střední Evropu, kde je součástí týmu Supply Chain & Network Operations Procurement Technology. Jeho misí je umožnění digitální transformace nákupních procesů skrze integraci zapojených systémů. V rámci své role vede Filip integraci nákupních řešení, zpravidla pro mezinárodní firmy, aktivní především ve farmaceutickém, IT, logistickém a ropném průmyslu. Volný čas tráví rád sportováním, například gymnastikou, či cestováním.

Profesní profil

Ondřej Profant

Ondřej Profant

Evangelista svobodné kultury, hrdý uživatel open sourcových softwarů, pirátský poslanec a také odborník na digitalizaci státní správy. Tím vším je anebo donedávna byl Ondřej Profant, kterého jsme si na eBF pozvali, aby nám ukázal, jak mohou do budoucna vypadat národní plány digitalizace veřejných zakázek. Jakožto náměstek vicepremiéra pro digitalizaci v rámci Ministerstva pro místní rozvoj ČR k tomu jistě bude mít co říct.

Profesní profil

Václav Šlapka

Václav Šlapka

S pýchou českého průmyslu, automobilkou Škoda Auto, je spojena profesní dráha Václava Šlapky, který v ní působí na pozici koordinátora datových analýz a procesního centra. Předtím sbíral zkušenosti jako nákupní specialista se zaměřením například na vyhledávání nových dodavatelů v nízkonákladových zemích nebo jako asistent vedoucího všeobecného nákupu. Ve Škodovce absolvoval i vysokoškolské studium podnikové ekonomiky, globálního podnikání a finančního řízení.

Profesní profil

Zdeněk Pytlíček

Zdeněk Pytlíček

Možná trochu překvapí, že doménou práce Zdeňka Pytlíčka, který si prošel pozicemi od nákupčího až po stratéga, jsou veškeré nákupní činnosti, při kterých se "nenakupuje". Ve společnosti GasNet se momentálně zaměřuje na digitalizaci, automatizaci a robotizaci nákupních procesů, implementaci a rozvoj nákupních systémů, reportin a analýzy a nákupní legislativu. Příklad? V roce 2017 byl spuštěn první robotizovaný proces v nákupu a v současnosti více než 92% nákupních transakcí provádí stroje, bez zásahu nákupčích.

Leoš Vrzalík

Leoš Vrzalík

Především na obalové hospodářství, uhlíkovou stopu a dodávky surovin pro výrobu se na pozici „Sustainability Procurement Lead“ zaměřuje Leoš Vrzalík, který od letoška zavádí principy udržitelnosti v centrálním nákupu společnosti Asahi CE. Předtím sedmnáct let pracoval na manažerských pozicích ve společnosti Skanska. O tom, že s principy udržitelnosti spojil svůj profesní život, dobře vypovídá fakt, že byl i předsedou představenstva České rady pro šetrné budovy.

Alena Ševčíková

Alena Ševčíková

S nadsázkou přiznává, že s veřejnými zakázkami a eAukcemi žije v manželském vztahu. Je to zkrátka svět, který se pro Alenu Ševčíkovou, vedoucí oddělení nákupu a veřejných zakázek v Nemocnici Nové Město na Moravě, stal velkým koníčkem. Přestože někdy přináší radost i hořkost zároveň, věří, že je třeba vždy překonávat překážky a jít dál. Ostatně, jako žena, která dokázala zejména na zakázkách investičního charakteru ušetřit řádově desítky milionů korun, dobře ví, jak čelit těžkým výzvám.

Hana Sušková

Hana Sušková

Referent nákupu, komoditní nákupčí a vedoucí nákupu. Všemi těmito pozicemi během své kariéry prošla Hana Sušková, která je v současnosti ředitelkou nákupu ve firmě Al Invest Břidličná. Zkušenosti s vedením týmu, implementací nového systému, elektronizací procesů v nákupu a vyjednáváním s průmyslovými dodavateli získávala ve firmách jako Škoda Vagonka, OKD, OKK Koksovny a Tatra Defence Vehicle.

Martin Hadaš

Martin Hadaš

Zadávání veřejných zakázek se věnuje více než deset let, přičemž od roku 2011 působí jako vedoucí odboru veřejných zakázek na brněnské Masarykově univerzitě. Martin Hadaš tam společně s kolegy realizuje centrální nákupy prostřednictvím DNS a rámcových smluv, dále řídí zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných z programů EU či koordinuje používání eNástroje pro zadávání veřejných zakázek. Příležitostně také přednáší. Dříve vedl výběrová řízení v poradenské firmě.

Martina Šelejová

Martina Šelejová

Veřejným zakázkám se začala věnovat po studiu práv a tříleté praxi v advokátní kanceláři. A to na pozici vedoucí zakázkového oddělení v Českém rozhlase, kde zaváděla eAukce a podporovala elektronizaci. Poslední dva roky je výkonnou ředitelkou Asociace pro veřejné zakázky. Organizuje vzdělávací akce, rozvíjí nová partnerství, „rozhýbala“ projekt pracovních skupin ve vybraných oblastech veřejného zadávání a publikuje v časopise „Veřejné zakázky v praxi“. Podílí se také na legislativních podnětech k usnadnění veřejného zadávání.

Ondrej Jombík

Ondrej Jombík

Přibližně posledních dvacet let řídí úsek logistiky energetické společnosti ZSE a.s., takže zná spolehlivě všechny cesty směřující od dodavatelů na správné místo ve firmě. Zodpovědně a kreativně vede strategický nákup, operativní nákup a skladovou službu s dopravou. Díky své specializaci je v koncernu E.ON členem „Corporate supply Chain“ a „Grid BAP“. Prosazuje maximální elektronizaci, transparentnost celého nákupního procesu a tvorbu kvalifikačních systémů pro dodavatele.

Peter Čambál

Peter Čambál

Aktivní znalost nákupních kategorií a analýza nákladů, to jsou podle Petera Čambála důležité postupy a nástroje při práci v nákupu, kterému se věnuje více než 12 let. Od roku 2015 je manažerem zakázek ve společnosti Slovenské elektrárny, kde se přímo podílí na tom, aby se taktický nákup stal nákupem strategickým. Je považován za jednoho z průkopníků aplikování metodiky „Design to Cost (DTC)“. Kromě domácího Slovenska působil v letech 2013 a 2014 ve firmě Enel Russia, a to jako manažer DTC.

Profesní profil

Luboš Malý

Luboš Malý

Luboš je energickým lídrem, neúnavným inovátorem a odborníkem na udržitelnost. Žije pod heslem „od inspirace k transformaci“, které aplikuje ve čtyřech hlavních oblastech - inovace, udržitelnost, digitalizace a budování systémových schopností. V současnosti vede ekosystém Red Button EDU, inspiruje, konzultuje, navrhuje a podporuje vlastníky, vrcholové manažery a klíčové změnové agenty při realizaci strategických projektů. Vyzkoušel si různé role v předních společnostech od procesního inženýrství ve zásobovacích řetězcích, přes manažerské pozice až po globální transformační projekty. Jako ředitel Inovací v provozu ve společnosti LEGO Group se zaměřoval na to, jak exponenciální technologie promění hračky budoucnosti. Nakonec spoluzakládal síť Red Button, jejímž cílem je zlepšit společnost prostřednictvím kultivace prostředí v českých a slovenských firmách. Chcete změnit svou společnost v moderní, rychle se učící, digitální a decarbonizovanou? Stiskněte červené tlačítko.

Nela Ďopanová

Nela Ďopanová

Nela je zakladatelkou a duší společnosti Fpohybu, která vede prostřednictvím hravých, chytře navržených wellbeing programů sedavě a manuálně pracující lidi k začlenění pohybu a zdravých návyků do jejich každodenní rutiny. Otvírá jim tak udržitelnou cestu ke zlepšení jejich zdraví, výkonnosti a duševní pohody. V současné době je Fpohybu na misi budování zdravější firemní kultury ve více než 77 českých i globálních společnostech.

Sven Schirmer

Sven Schirmer

Sven je zkušený manažer ve světě logistiky, kolejových vozidel, infrastruktury a služeb mobility. V současné době působí jako koordinátor firemního nákupu pro Rakouské spolkové dráhy, kde má na starosti veřejné zakázky a udržitelnost. Jeho jedinečnou silou je role tvůrce a vlastníka revolučního nákladového modelu udržitelnosti, který je integrován do celkových životních nákladů (LCC). Jeho vlastní IT nástroj lze využít v různých odvětvích a pomáhá firmám shromažďovat reálná data pro vytváření pevných strategií a reportingu, např. CSRD, CSDDD a další.

Karolína Chudá

Karolína Chudá

EAME Procurement Manager - Corporate Services v globální společnosti ExxonMobil s více než 20 lety zkušeností v oblasti Procurementu, z toho 18 let strávených na vedoucích pozicích. Má rozsáhlé profesní zkušenosti v širokém spektru nákupních kategorií, zahrnujících Corporate Services, Marketing, Talent Management, Informační technologie, až po komoditní kategorie jako chemické produkty, paliva a maziva. Zaměřuje se převážně na strategické nákupy pro evropský a africký trh. Je vášnivou a aktivní ambasadorkou inkluze a diverzity, aktivně podporující rovné příležitosti pro profesní a osobní rozvoj žen.

Branislav Šarmír

Branislav Šarmír

Absolvent Fakulty podnikového managementu na Ekonomické univerzitě v Bratislavě. Během své profesní dráhy působil v oblasti marketingu a péče o zákazníky v telekomunikačním, bankovním a IT sektoru. Od roku 2011 se věnuje zadávání veřejných zakázek, nákupu a e-aukcím. Vyhledává příležitosti ke zlepšování procesů, tak aby se zadávání veřejných zakázek zjednodušilo a zpřehlednilo. Je členem Rady Úradu pre verejné obstarávanie. Připravuje pořady Inšpiratívne zákazky a Súťaže návrhov.

Bibiána Perátová

Bibiána Perátová

Má za sebou 31 let zkušeností ve společnosti USSK, kde se zabývá různými tématy v oblasti nákupu. Mezi její odpovědnosti patří metodické řízení nákupních procesů, podpůrné činnosti, reporting, datová analýza a správu master dat. Aktivně se podílí na automatizaci nákupních procesů s možností využití RPA. Bibiáninou specializací je také mapování procesů a jejich analýza s cílem neustálého zlepšování a optimalizace. Oblíbeným pracovním krédem je: „Miluji rozmanitost své práce, každý den mě něco jiného překvapí.“

Dominika Żwirbla – Kalman

Dominika Żwirbla – Kalman

Dominika má bohaté zkušenostmi v oblasti nákupu a projektového řízení v globálních společnostech. V současné době se podílí na úspěchu stavebního gigantu PORR S.A. jako hlavní manažerka Centrálního nákupu. V minulosti pracovala na pozici ředitele nákupu a logistiky ve společnosti Siemens Sp. z o.o. Před touto profesní érou pracovala 7 let v PKN ORLEN S.A., kde vytvořila a úspěšně implementovala centrální nákup v celé skupině napříč Polskem, Litvou, Českou republiku a Německem. Manažerka s tahem na branku a neustálým zájmem o rozvoj odborných dovedností celého týmu. Spojuje strategické cíle s firemní vizí.

Lenka Vinklerová

Lenka Vinklerová

Lenka aktuálně pracuje jako nákupní manažer čínské skupiny CITIC Europe Holding a.s., kam spadají velmi rozmanité a nesourodé oblasti, jako je strojírenství, pronájem prostor ve vlastním administrativním komplexu, hotelnictví a do nedávna i fotbalový klub a stadion. Zde se zabývá zejména centrálním nákupem pro Skupinu, od nákupu energií, pojištění, operativního leasingu, až po další služby a zboží. Z předchozích zaměstnání má zkušenosti i s operativním nákupem a také se zadáváním veřejných zakázek.

Zora Vypušťáková

Zora Vypušťáková

Jako dlouholetá manažerka v oblasti práva, smluvních vztahů, veřejných zakázek a také jako life a business koučka, lektorka a autorka motivačních článků, publikací a videí propojila osobní a profesní svět. Orientuje se na vzdělávání lídrů, funkčnost vztahů a jako mediátorka také na řešení konfliktů. Lektorskou činnost využívá při kurzech osobního rozvoje zaměřených na transformaci životních situací s orientací na etikoterapii, emoční gramotnost a tvorbu vlastní reality. Zvláště pro ženy nabízí pohled na témata týkající se nabytí jejich rovnováhy mezi prací a osobním životem, možnosti realizovat se ženským způsobem i v převážně mužském kolektivu. Zabývá se změnou jako součástí života, kterou můžeme využít k vlastní transformaci. Je spoluzakladatelka a CEO „Priestor pre zmenu“. www.priestor.plus

Zdeněk Cvejn

Zdeněk Cvejn

Bezmála třicet let působí jako právník ve státní sféře a veřejným zadáváním se zabývá více než patnáct let. Byl například ředitelem odboru veřejných zakázek a centrálních nákupů na Ministerstvu vnitra. Od roku 2014 vede odbor veřejných zakázek Univerzity Karlovy, kde má na starost celouniverzitní nákupy či metodickou podporu zaměstnanců. Je členem výkonného výboru Asociace pro veřejné zakázky a univerzitu zastupuje i v Platformě odpovědného veřejného zadávání. Když má volno, rád a s chutí vaří a jezdí na kole.

Ivana Zajacová

Ivana Zajacová

Podílela jsem se na vzniku Zákaznického centra pro skupinu Veolia Energie, které jsem také 10 let vedla. V roce 2019 přišla příležitost stát se součástí týmu centrálního nákupu, v té době jsem se chtěla posunout dále, a proto jsem tuto výzvu přijala a jsem nyní čtvrtým rokem vedoucí oddělení materiálu a operativního nákupu Veolia Energie ČR a nákupním/komoditním manažerem její dceřiné společnosti Solutions and Services.

Ľubomír Vypušťák

Ľubomír Vypušťák

Zkušenosti z oblasti bezpečnostního inženýrství, obchodu, veřejných zakázek a managementu aktuálně jako kouč a lektor využívá při doprovázení lidí v procesu jejich transformace v oblasti osobního rozvoje. Při práci s jednotlivci a skupinami se věnuje vzdělávání v oblasti etikoterapie, emoční gramotnosti a rozvoje osobního potenciálu. Výsledkem jeho činnosti je vytváření prostoru pro spokojený život v osobní i pracovní oblasti. Je spoluzakladatel a CEO „Priestor pre zmenu“.

Martina Kaprálová

Martina Kaprálová

V roce 1999 úspěšně absolvovala Martina magisterské studium na Ekonomické univerzitě v Bratislavě a od té doby se věnuje své profesní dráze ve společnosti USS Steel Košice, kde se stala klíčovým členem týmu po více než dvacet let. Během této dlouhé éry měla jedinečnou příležitost dvakrát navštívit Spojené státy americké, kde aktivně rozvíjela své profesionální dovednosti. Martina během své kariéry v zahraničí získala cenné zkušenosti prací v různých týmech a zastáváním různých pozic, od vedoucího nákupu až po roli release manažera. Aktuálně zastává pozici generálního manažera nákupu, kde vyniká svou schopností strategického plánování a vedení týmu k dosahování vynikajících výsledků. Mimo pracovní prostředí Martina využívá svůj volný čas k prozkoumávání sjezdových tratí a užívá si chvilek strávených na horských vrcholech. Její vášeň pro výzvy na sjezdovkách se snoubí s láskou k přírodě.

Jiří Špalek

Jiří Špalek

Dlouholetý manažer projektu PROEBIZ. Konzultant a inovátor v oblasti digitalizace nákupu a nákupních systémů s více než dvacetiletou praxí v oboru. Usiluje o šíření elektronizace do nákupních procesů nejen v privátním, ale i veřejném sektoru. V současnosti působí na pozici výkonného ředitele skupiny PROEBIZ.

Martin Rajman

Martin Rajman

Martin Rajman vede oddělení centrálních nákupů v České televizi a ve své praxi uplatňuje neotřelé nápady a postupy směřující zejména k zajištění odpovídající kvality plnění (jako například v případě nákupu služeb úklidu nebo ostrahy). Kvalitu v širších souvislostech hledá i v zakázkách v oblasti ICT. Jak se vypořádává s výzvami, které nákup výpočetní a kancelářské techniky může přinášet? Kde se inspiruje? Jaké nástroje používá?

Zdeněk Rudovský

Zdeněk Rudovský

Zdeněk Rudovský má za svou bezmála patnáctiletou profesní praxi tolik zkušeností, co jiní nestihnou za několik pracovních životů. Aktuálně působí jako BIM manažer, na Odboru výstavby a investiční činnosti na ČVUT v Praze. Zabývá se vývojem zadavatelsky orientovaných standardů BIM a souvisejících metod pro zadávání veřejných zakázek ve stavebnictví, tvorbou modelů BIM a řízením nemovitostního portfolia ČVUT. Dále působí jako BIM konzultant – manažer pro Elektrárnu Dukovany II, Člen expertní skupiny pro pasport nemovitostí, Garant pokročilých kurzů (nejen pro zadavatele) v rámci CŽV BIM a v neposlední řadě jako lektor na FM Institute s.r.o.

Jan Slezák

Jan Slezák

Je absolventem Právnické fakulty Masarykovy univerzity, zakázkové zkušenosti začal nasávat v letech 2009 – 2012 v pozici tajemníka rozkladových komisí předsedy ÚOHS. Po navazující dvouleté praxi právníka a lektora ve společnosti OTIDEA zakotvil na osm let v pražském dopravním podniku, poté na rok v pozici ředitele právního úseku v pražské TSK, kde řídil VZ na právní služby pomocí postupů BVA. Byli vůbec první v ČR, kdo v tomto segmentu hodnotil pouze kvalitu s pevně stanovenou cenou. V současnosti působí ve společnosti Tender Society a v advokátní kanceláři KGS legal. Za svou dosavadní kariéru tedy prošel všechny tři hlavní větve zakázkové praxe – dohledovou, poradenskou i zadavatelskou. Ve své nynější činnosti se specializuje na zajištění externí právní služby veřejným i sektorovým zadavatelům pro všechny oblasti nákupu i investic. Je místopředsedou výkonného výboru Asociace pro veřejné zakázky a členem redakční rady časopisu Veřejné zakázky v praxi.

Miroslav Slašťan

Miroslav Slašťan

Miroslav Slašťan je zakladatel a předseda Ústavu znalecké činnosti (znalec v oboru Právní vztahy k cizincům a odvětví Evropské právo), profesor Katedry mezinárodního práva a mezinárodních vztahů Právnické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě a člen Rady Justiční akademie Slovenské republiky. Je odborníkem na evropské právo a jeho transpozici do právního řádu SR, státní pomoc, veřejné zakázky, eurofondy a soudní systém Evropské unie. Je externím členem zkouškových komisí jmenovaných Úřadem pro veřejné zakázky.

Ivan Macho

Ivan Macho

Ivan Macho je obchodní ředitel společnosti PKV, která je konzultační firmou v energetice. Klientům pomáhá s přípravou projektů, které spoří firmám a veřejné sféře peníze a snižují uhlíkovou stopu. Městům a obcím pomáhá mimo jiné s integrací energetického managementu a vytvořením energetických koncepcí.

Jiří Šimon

Jiří Šimon

Aktuálně zastává pozici vedoucího Oddělení veřejných zakázek na Technické správě komunikací hl. m. Prahy. Je vystudovaný právník se specializací na veřejné zakázky s praxí v legislativě a metodice na ministerstvu pro místní rozvoj, kde řešil centrální zadávání, ICT zakázky a na ministerstvu zemědělství, kde měl na starosti stavební zakázky, technologie, rámcové dohody, DNS. Je nadšeným lektorem v oblasti veřejných zakázek. Je iniciátorem předběžných tržních konzultací, propagátorem odpovědného zadávání, inspiroval se několika pracovními návštěvami Velké Británie, absolvoval kurz Public Procurement Excellence. Byl členem několika vládních pracovních skupin k veřejným zakázkám. Je nadšeným inovátorem.

Adam Bernacki

Adam Bernacki

Adam je specialista na řízení prodeje a nákupu se silným obchodním i právním zázemím a „neprůstřelnými“ zkušenostmi lídra, který umí vést a implementovat změny jak prostřednictvím procesů, tak lidí. To vše v mezinárodním prostředí, kde dlouhodobě působí jako konzultant, trenér a školitel pro řízení nákupu. Zkušenosti se vztahy s dodavateli má jak z asijských, tak evropských trhů. Kromě jiného je také členem poradního sboru asociace PSML – Polish Supply Management Leaders.

Naďa Voráčová

Naďa Voráčová

Byla u toho, když na Masarykově univerzitě v Brně v roce 2010 přecházeli na elektronické zadávání veřejných zakázek a zaváděli dynamické nákupní systémy. Dnes je Naďa Voráčová manažerkou veřejných zakázek na univerzitním rektorátu, kde vyhledává nová řešení. V posledních letech pracovala na doplnění DNS o smlouvy s rámcovým prvkem, dále na soutěžích pomocí elektronických katalogů či na zavedení interního e-shopu pro kompletní elektronizaci centrálních nákupů.

Marie Machálková

Marie Machálková

Po více než desetileté praxi v oblasti řízení projektů, rizik a kvality ve veřejné správě v resort MPSV a na Úřadu vlády působí Marie v Thein Digital jako ESG projektový manažer a konzultant. Zaměřuje se na řízení ESG projektů v softwarovém nástroji IBM Envizi. ESG projektům se věnuje v rámci celého životního cyklu od vstupní analýzy, sběru dat, automatizace, výpočtu uhlíkové stopy, predikcím až po reporting. Patří mezi nadšence v oblastech AI a inovací, kde vidí velké možnosti synergie právě na poli udržitelnosti. Tématu udržitelnosti se věnuje v osobním životě například i tím, že působí v Komisi pro životní prostředí a problematiku klimatu na Praze 7.

Martin Dufala

Martin Dufala

Absolvent Právnické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. Veřejným zakázkám se věnuje od roku 2013, začal na "eurofondových" zakázkách pro příjemce NFP (nevratný finanční příspěvek). Od roku 2019 působí jako vedoucí Oddělení centrálního řízení zakázek Univerzity Komenského v Bratislavě, která je největší univerzitou na Slovensku. Ve volném čase rád jezdí na kole a vyhlašuje zakázky v DNS.

Petr Dovolil

Petr Dovolil

Petr Dovolil je členem prezidia České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj (CBCSD). V CBCSD zastupuje PwC, kde od roku 2021 působí na pozici ESG manažera a seniorního konzultanta. Má více než 23 let zkušeností v oblasti veřejné politiky, regulace, institucí, veřejných zakázek a udržitelnosti. Má rozsáhlou praxi v oblasti infrastrukturních projektů financovaných ze zdrojů EU, unijních politik a práv, mezinárodních smluvních standardů, PPP a českého soukromého a veřejného práva. V posledních 10-ti letech se intenzivně podílel na mnoha infrastrukturních projektech a technických asistencí EBRD, EK a EIB v Čechách i v zahraničí a také napříč infrastrukturními sektory (zejména v odvěvích vodohospodářství, dopravy, energetiky, odpadů a budov) v oblasti zelené tranzice. A jako vedoucí týmu se podílel na rámcové smlouvě s EBRD “GET Policy Framework – Water Window“ (Green Economy Transition = přechod na zelené hospodářství) a „EBRD Green Cities Framework“. V současné době se zaměřuje zejména na širší témata udržitelného rozvoje, zelené a digitální transformace a dosažení shody se standardy ESG (Environmental, Social and Governance), včetně EU Taxonomie, prověřování (klimatické, environmentální a sociální) a financování udržitelnosti v EU.

Tomáš Sova

Tomáš Sova

Tomáš se od začátku své profesní kariery pohybuje v oblasti nákupu. Posledních více jak 15 let působil v oblasti telekomunikací. Podstatnou část své dosavadní kariéry spojil se společností České Radiokomunikace a.s., kde se v pozici manažera nákupu a PMO podílel na projektech spojených npř. s přechodem z analogového televizního vysílání na digitální, digitalizací rozhlasového vysílání, ale také na výstavbě datových center nebo rozvoji IoT. Od roku 2019 působí jako výkonný ředitel centrálního nákupu a PMO ve společnosti Letiště Praha a. s. Je tak plně odpovědný za realizaci veškerých výběrových a poptávkových řízení, ale i za realizaci strategických projektů, spojených s provozem a rozvojem letiště.

Branislav Hudec

Branislav Hudec

Působí na Ministerstvu investic, regionálního rozvoje a informatizace SR, jako ředitel odboru veřejných zakázek, kde plní úkoly i pro sekci Centrální koordinační orgán, která koordinuje subjekty zapojené do implementace projektů financovaných z fondů EU. Disponuje více než 17-ti letými zkušenostmi v oblasti veřejných zakázek, na Úřadu pro veřejné zakázky, kde začínal, Ministerstvu financí SR a v soukromém sektoru. Na Ministerstvu investic, regionálního rozvoje a informatizace SR plní úkoly spojené s veřejnými zakázkami zboží a služeb pro potřeby ministerstva. Koordinuje a metodicky usměrňuje subjekty zapojené do systému řízení fondů EU v oblasti veřejných zakázek a je autorem Jednotné příručky pro žadatele a příjemce k procesu a kontrole zadávání veřejných zakázek, na programové období 2014-2020 a nové příručky pro programové období 2021-2027. Od května nastoupí na Úřad pro veřejné zakázky, kde bude řídit útvar odpovědný za metodiku a vzdělávání. Studoval právo na Právnické fakultě UK v Bratislavě. Vedle aplikační praxe se věnuje také lektorské a publikační činnosti.

Adam Kašák

Adam Kašák

V roce 2016 začal svou čtyři roky dlouhou éru jako zadavatel VZ na Ministerstvu práce, sociálních věcí a rodiny. Od roku 2021 pracuje ve společnosti Odvoz a likvidace odpadu, která patří Hlavnímu městu Slovenské republiky Bratislavě, jako vedoucí oddělení nákupu. Toto oddělení zajišťuje nákupy v oblasti nakládání s odpady jako veřejný zadavatel, a také nákupy pro zajištění provozu zařízení na energetické využití odpadů. Zde náhodou objevil, že role oddělení veřejného obstarávání v organizaci může být větší než jen provádění procesů veřejného obstarávání v souladu se zákony, a že může hrát důležitou roli v plánování, řízení smluv a práci s interními daty firmy. Snaží se tedy tento pohled na úlohu veřejného obstarávání aplikovat v praxi.

Martin Lazový

Martin Lazový

Od ukončení studia na stavební fakultě se plně věnuji této oblasti, soustředěním se na zajištění kompletního dodavatelského řetězce pro stavební projekty. Několik let jsem působil jako součást týmu nejvýznamnějších slovenských stavebních developerů, kde jsem pracoval převážně na zahraničních administrativních a rezidenčních projektech. Osobně mě těší sledovat rozvoj kvalitní architektury a inovativních konceptů ve stavebnictví, zejména v kontextu tvorby kvalitních prostředí.

Marko Lozo

Marko Lozo

Marko Lozo je dynamický a výsledkově orientovaný Sales Manager s bohatou historií v oblasti prodeje, řízení klíčových účtů a strategického plánování. V současné době působí ve společnosti Coface, kde svými dovednostmi přispívá k úspěchu firmy. Předtím Marko zastával několik klíčových pozic ve společnosti EY, kde hrál zásadní roli v rozvoji strategie pro klíčové bankovní klienty v České republice. Jeho kariérní začátky lze vystopovat až ke společnosti Nielsen, kde poskytoval strategické konzultace vedoucím pracovníkům a analyzoval tržní data. Marko je známý svou schopností budovat silné vztahy s klienty a vytvářet účinné obchodní strategie. Jeho bohaté zkušenosti a odborné znalosti ho činí cenným přínosem pro jakoukoli organizaci.

Zdeněk Kabátek

Zdeněk Kabátek

Zdeněk Kabátek je vedoucí týmu konzultantů v NEOOPS. Má více než 25 let zkušeností v různých oblastech včetně outsourcingu firemních procesů, systémů řízení generování dokumentů, poradenských služeb, projektového řízení a RPA na třech kontinentech. Zdeněk vedl rostoucí konzultační tým v NEOOPS, aby se stal jedním z nejzkušenějších týmů v Evropě, který doposud realizoval více než 150 RPA projektů a zautomatizoval stovky klientských procesů.

Marek Zelenka

Marek Zelenka

Marek Zelenka je právník zaměřující se na systémová doporučení pro veřejnou správu, zejména na transparentní, důvěryhodnější a vůči korupci odolnější samosprávu. V oblasti veřejných zakázek se zajímá o témata na hranici zákona. Svou profesní dráhu spojil především s nevládní organizací Oživení, z.s., kterou mezi lety 2018 a 2022 vedl jako předseda. Specializuje se na témata veřejných zakázek, střetu zájmů, whistleblowingu, přístupu k informacím nebo radničních periodik. Do roku 2022 byl rovněž jedním z pěti garantů projektu Rekonstrukce státu. Je členem Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí a jejích pracovních skupin k transparentnosti státní správy, ke střetu zájmů, k hospodárnému nakládání s majetkem státu a k whistleblowingu. Je členem expertní skupiny MMR k zákonu o zadávání veřejných zakázek. Od roku 2023 je externím poradcem MMR pro národní strategii veřejného zadávání a gestorem kapitoly Kontrolní a dozorové orgány. Byl členem monitorovacího výboru Operačního programu zaměstnanost. Studoval na univerzitách v Praze, v Pasově a v Budapešti. Pracovní stáž strávil v advokátní kanceláři LOH Rechtsanwälte v Berlíně.

Jan Mexo Řehák

Jan Mexo Řehák

Jan Mexo Řehák se už 17 let věnuje business krizovému vyjednávání, 20 let behaviorálním vědám; je autorem MCM modelu komunikace. Působí jako vyjednavač, mediátor a conflict manager v Negoticu. Vyjednávání učí na VŠE a PHG, v minulosti také na UCL v Londýně. Je otcem myšlenky NegotiCON. Vyjednávání, při kterém vycházel z behaviorálních věd se učil 15 let v obchodně vyjednávací praxi. Získal vzdělání mediátora IMI Campus a působí jako expertní porotce vyjednávacích soutěží. Jeho kurzy prošlo přes 3 900 lidí, vedl přes 3 000 různých vyjednávání a uspořádal přes 250 vzdělávacích akcí vč. NegotiCONu, který se stal jednou z nejznámějších vyjednávacích konferencí na světě. Mezi jeho zájmy patří: fotografie, argentinské tango a latinskoamerické tance. Pracuje na knize spojující jeho dvě hlavní disciplíny, která ponese název “Vyjednávací tango”.

Daniela Slováková

Daniela Slováková

Daniela absolvovala Ekonomickou univerzitu v Bratislavě a ihned po studiích se začala seznamovat s prostředím „verejného obstarávania“. Její zásadní specializací je oblast veřejného stravování, ve které získala mimořádnou praxi a zkušenosti na manažerských pozicích na Žilinské univerzitě, Světě zdravia a.s , Univerzitě Komenského a v Univerzitní nemocnici sv. Cyrila a Metoda v Bratislavě. V současné době působí v účelovém zařízení Koleje a menzy Univerzity Karlovy v Praze. V rámci katalogových nákupů potravin a procesů řízení a správy rozsáhlého stravovacího provozu UK je garantem implementace moderních zadávacích postupů (DNS) a využívání interního e-shopu pro víc jak 20 stravovacích provozoven Univerzity Karlovy za účelem efektivního výběru a objednávání vysoutěžených komodit. Aktivně se také podílí na koordinaci projektu Udržitelného rozvoje UK a zavádí do veřejných zakázek prvky odpovědného zadávání.

Matěj Látal

Matěj Látal

Po letech strávených ve výrobním prostředí se přesunul do turbulentního světa e-commerce. V Notinu, jednom z top 10 evropských online cross-border retailerů, má na starost řízení procesu nákupu i dodavatelského řetězce. Zkušenosti z oblasti nákupu, logistiky i výroby využívá k propojení procesního a automatizovaného řízení nákupu se zběsilým businessovým tempem a pravidelným 30% meziročním růstem evropské beauty e-commerce jedničky.

Bronislav Neubauer

Bronislav Neubauer

Jako provozní ředitel IT společnosti Principal engineering s.r.o. zajišťuje celkový chod společnosti a jejich dceřiných firem, ale mimo jiné se také nechává najímat jako Interim manažer do nákupu různých firem (GasNet, Korado, NRB, Trinity Bank), kde jim pomáhá s nastavením nákupu, auditem smluv, přejednání podmínek nebo nastavením Strategického nákupu, případně s auditem licenčních podmínek (licenční management) na licence velkých SW společností. Dokáže takto zužitkovat více než 15leté zkušenosti v oblasti nákupu pro velké mezinárodní společnosti, hlavně z oblasti bankovnictví a kombinovat znalosti IT prostředí z pohledu Dodavatele tak i z pohledu Nákupu pro danou společnost a tuto znalost využít ve prospěch klienta.

Petra Flagner

Petra Flagner

Petra pracuje ve společnosti Lidl Česká republika v úseku Technického nákupu od roku 2014. Se svými kolegy se stará o nákup neobchodního zboží a služeb, které firma potřebuje pro správný chod prodejen, skladů i administrativních prostor. Od roku 2018 vede oddělení, které má na starosti nákupní procesy, výběrová řízení, smlouvy a objednávkový systém. Nové impulzy k rozvoji aktuálně sbírá na roční stáži u německých kolegů v Bad Wimpfen. Volný čas Petra věnuje dceři, modernímu tanci a běhání.

Alexandra Major

Alexandra Major

Alexandra je vedoucí odpovědného nákupu v MOL Group se sídlem v Budapešti. Mezi její hlavní zodpovědnosti patří trvale udržitelný rozvoj skupinového zadávání zakázek, zlepšování a podpora udržitelnosti v rámci dodavatelského řetězce a neustálé zlepšování vypočtu emisí Scope 3. Před nástupem do Skupiny MOL pracovala jako poradce pro udržitelnost a strávila 9 let u společnosti vyrábějící elektroniku, jako odborník na dodržování předpisů v oblasti životního prostředí. Je certifikovanou vedoucí auditorkou ISO 9001 a 14001. Alexandra má Magisterský titul v oboru environmentálního inženýrství a inženýrství kvality. Svou profesní kariéru zahájila jako specialista nákupu ve společnosti vyrábějící kosmetiku. Má více než 10 let zkušeností v oblasti environmentálního inženýrství a poradenství životního prostředí. Své nadšení pro životní prostředí a udržitelnost nikdy neskrývala, a proto bylo učení vždy její silou života. Když Alexandra nepracuje, tráví svůj volný čas nejraději s rodinou, cestováním a aktivně se věnuje sportu.

Pavel Čech

Pavel Čech

Pavel Čech je nedílnou součástí advokátní kanceláře SEDLAKOVA LEGAL již 5 let a specializuje se na smluvní právo v IT. Má bohaté zkušenosti s podmínkami vývoje, distribuce, servisu, implementace a licencování softwaru a dále s obchodními podmínkami pro SaaS a on-line platformy. Své znalosti promítl do knihy Softwarové smlouvy: jejich specifika a kontraktační proces, na které se podílel jako spoluautor. Pro klienty nachystal také praktický e-book věnující se hodnocení rizik ve smlouvách o vývoji. Je i spoluautorem Směrnice o užívání AI. V advokátní kanceláři SEDLAKOVA LEGAL vede oddělení softwarového/IT práva a od roku 2024 se stal jedním ze společníků kanceláře.

Pavel Odstrčil

Pavel Odstrčil

Pavel je absolventem právnické fakulty UK, po jejímž absolvování zastával funkce ve státní správě, především pak ve spojitosti s předsednictvím ČR v Radě EU v roce 2009 a tématem elektronizace justice. Od roku 2014 působí ve Škoda Auto a.s., aktuálně na pozici Vedoucí strategie oblasti Nákupu a managementu kapacit. Současně zodpovídá za oblast podpory udržitelnosti v rámci dodavatelského řetězce Škoda Auto a.s. a oblast supply chain risk managementu. Z titulu své pracovní pozice se podílel a podílí na řešení případů dodavatelských krizí a insolvencí napříč evropskými jurisdikcemi a to jak z pohledu ŠA, tak z pohledu koncernu VW a současně expertně působí v oblasti monitoringu a zajišťování principů udržitelnosti v komplexních automotive dodavatelských řetězcích.

Martina Balounová

Martina Balounová

Martina má více než desetileté zkušenosti z různých pozic v oblasti nákupu, financí a IT, s pevnou základnou v oblasti digitalizace a řízení změn. Když pracovala v SAP Ariba, zaměřovala se na zajištění efektivity automatizovaných procesů klíčových zákazníků v rámci řešení SAP Ariba se svými obchodními partnery. Její odpovědností jako manažerka e-fakturace v Novartisu bylo navrhnout a řídit začlenění dodavatelů do SAP Ariba a splnit požadavky na efektivní a compliantní elektronickou výměnu dat a dokumentů ve 34 zemích (konfigurace řešení, nákup, fakturace). V současné době Martina uplatňuje své zkušenosti jako vedoucí pracovního proud LDC Solution Design Manager pro přímé nákupy v Novartisu, kde navrhuje nové zjednodušené procesy pro oblast nákupu a nasazuje nová vzájemně propojená řešení SAP: SAP Product Sourcing, Contracting, S4HANA, SAP Business Network a Supply Chain Collaboration.

Tomáš Burda

Tomáš Burda

Profesionální vyjednavač se zaměřením na trhy DACH, přes 20 let v automotive a ICT, za dodavatele vyjednává s nákupem, trenér vyjednávacích dovedností v #MasteryClub. Věří, že lidi nechtějí vyjednávat, místo toho chtějí řešit konflikty. Tvrdí, že vyjednávání je dovednost pro život.

Peter Banda

Peter Banda

Peter je spoluzakladatel a CSO slovenského řešení Cequence, které využívá nejnovější technologie a integruje ChatGPT od Open Al na moderní řešení kontrakt managementu. Do týmu Cequence přináší výzkumného a inovativního ducha akademické sféry, potřebu objevovat a jít za pravou podstatou věci. Peter, jako datový vědec, analytik a bioinformatik se dvěma PhDs (ze Slovenska a USA), je autorem více jak 30 odborných článků z oblasti umělého života, umělé inteligence a umělé chemie. V letech 2015 až 2020 byl zodpovědný za analýzu dat ohledně Parkinsonovy choroby v Lucemburském centru pro systémovou biomedicínu, kde byl i šéfem týmu strojového učení v rámci soutěží DREAM. Krom výzkumu má Peter i bohaté zkušenosti z IT světa, kde působil jako team leader a senior vývojář pro nadnárodní společnost a softvérový architekt jedné z prvních implementační smart-grid v USA. V rámci Cequence je jeho hlavní náplní vývoj a výzkum spojený se strojovým učením, umělou inteligencí a blockchain. Dnes se jeho nápady a vize o korporátních řešeních postavených na tom nejlepším z moderního digitálního designu přetavila do řešení Cequence, které denně pomáhají šetřit klientům tisíce hodin práce.

Patrik Neuwirt

Patrik Neuwirt

Patrik je vášnivý odborník na aplikovanou energetiku a elektrotechniku s bohatými zkušenostmi jako obchodní a marketingový manažer na mezinárodní úrovni a v podnikatelské sféře. Jeho studium na Ekonomické fakultě VŠB-TU, oboru Systémové inženýrství a informatika, mu poskytuje široký rozhled a schopnost aplikovat své znalosti do různých profesních sfér. Patrik je zakladatelem vlastní společnosti zaměřené na aplikovanou energetiku a elektrotechniku. Kromě profesního úspěchu si užívá čas s rodinou a čtyřmi dětmi. Mezi jeho záliby patří aktivní sport, cestování, setkávání s přáteli, hudba a gastronomie. Jeho zapojení do Group for Energy přináší do komunity mnohaleté zkušenosti a odborný přístup.

Zbyněk Miklík

Zbyněk Miklík

Ing. Zbyněk Miklík je absolventem provozně ekonomické fakulty a fakulty informatiky Mendelovy univerzity v Brně. Přes dvacet let se věnoval poradenství a obchodní činnosti v oblasti elektronických tržišť veřejné správy. Od roku 2020 působí na pozici náměstka hejtmana Libereckého kraje pro oblast ekonomiky, veřejných zakázek a informatiky. V Libereckém kraji tak nyní využívá své dlouholeté zkušenosti z poradenské praxe, a to mimo jiné při prosazování inovativních nákupních postupů.

Marek Griga

Marek Griga

Marek je absolventem Právnické fakulty Trnavské Univerzity v Trnavě a aktuálně opět i jejím studentem externího Ph.D. V oblasti veřejného zadávání spojuje zkušenosti z působení u veřejného obstaravatele poradenské společnosti, jako i přípravy nabídek pro uchazeče z pozice interního zaměstnance. Po dobu dlouholeté praxe získal rozsáhlé zkušenosti s nákupem významných projektů v oblasti dopravy, infrastruktury a informačních technologií, jako i přípravy nabídek. Je autorem mnoha odborných článku z oblasti veřejného zadávání a spoluautorem Velkého komentáře k zákonu o veřejném obstarávání (WoltersKluver, 2016) a také vícerých dalších publikací zaměřených na tuto oblast.

Václav Holický

Václav Holický

Problematice veřejných zakázek se začal věnovat již během studia na Právnické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Od roku 2018 působí na pozici konzultant-právník ve společnosti Contract management, a.s., která poskytuje konzultační služby v oboru stavebnictví v oblastech smluvních vzorů FIDIC, rozpočtů, administrace veřejných zakázek, TDS a BOZP. Jeho hlavním zaměřením je praktická aplikace smluvních vzorů FIDIC v realizační fázi stavebních prací, především vypořádání časových a finančních nároků (claimů) smluvních stran. Na toto téma také v současné době vypracovává rigorózní práci na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Mimo výkonu funkce specialisty pro claim management má zkušenosti také přímo z výkonu funkce Správce stavby. V budoucnu se s kolegy plánuje podílet na rozvoji DAAB u veřejných zadavatelů v ČR a dalšímu prohlubování praxe FIDIC u zadavatelů i dodavatelů.

David Klíma

David Klíma

Aktuálně dokončuje studium na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Od roku 2019 působí na pozici konzultant-právník ve společnosti Contract management, a.s., která poskytuje konzultační služby v oboru stavebnictví v oblastech smluvních vzorů FIDIC, rozpočtů, administrace veřejných zakázek, TDS a BOZP. Primárně se zaměřuje na veřejné zakázky na stavební práce v realizační fázi, jejichž součástí jsou smluvní vzory FIDIC. Po účasti na několika liniových stavbách aktuálně působí v týmech správce stavby, které dozorují realizaci velkých výstavbových projektů pozemního stavitelství. V budoucnu se s kolegy plánuje podílet na rozvoji DAAB u veřejných zadavatelů v ČR a dalšímu prohlubování praxe FIDIC u zadavatelů i dodavatelů.

Jiří Skuhrovec

Jiří Skuhrovec

Dělá nástroje, které zadavatelům usnadňují život. Od největší databáze zadávaček po prověřování na protiruské sankce. S týmem Datlabu analyzují zakázky po celé Evropě, v České republice a na Slovensku vede projekt Zindex. S MMR sepsal metodiku pro zadávání zakázek malého rozsahu, letos se bude podílet na výroční zprávě a připravované Strategii veřejného zadávání.

Ivana Ondruchová

Ivana Ondruchová

V rámci projektu PROEBIZ působila po dobu čtyř let jako odborný lektor a administrátor se specializací na problematiku eAukcí ve firemním a veřejném sektoru, kde pomáhala českým a zahraničním klientům projektu PROEBIZ s nejsložitějšími e-aukčními případy. V současné době se věnuje dramaturgii PROCUREMENT BOARD TV, kde působí také jako moderátor pořadů pro odbornou veřejnost nákupu.

Back to Top
PROEBIZ pracuje s otevřenými cookies. Umožnují mu zpracovávat data, která jsou pro správný průběh a vyhodnocování nezbytná. O cookies a jejich nastavení se dozvíte VÍCE ZDE