Novinky


Nákup je obchod a obchod je o emocích, vztazích a lidech (DNT5)

08ÚNO

Nákup je obchod a obchod je o emocích, vztazích a lidech (DNT5)

08. 02. 2024 00:03 Kristina Kaplanová

Když v závěrečné čtvrtině svého lektorování Jan Hirsch (BLANCO) a Martin Zelinka (Siemens Energy) s úsměvem konstatovali, že teď se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, měli naprostou pravdu. Téma „vztahy s dodavateli“ je opravdu klíčové. Dobré vztahy s dodavateli přinášejí konkurenční výhodu a partnerství se strategickými dodavateli je zdrojem inovací. Oba lektoři se shodli, že vztahy se nikdy netvoří od počítače z kanceláře, ale s dodavateli je potřeba se bavit, fyzicky setkávat a naslouchat jim.

Pátý blok našeho kurzu věnovaný tématu „Dodavatelé a management vztahu s dodavateli“ se nesl v duchu osvědčené teze, že pro celkový úspěch firmy, ale i nákupního týmu, je nutný správný výběr a management dodavatelů. V tomto modulu jsme se nevyhnuli ani tématům – dodavatelský cyklus, audit dodavatelů, výběr a kvalifikace dodavatelů, rozvoj dodavatelů, supplier scouting a dalším. Jak říká Jan Hirsch: „Nejdražší díl je vždy ten, co není.“, a to bez ohledu na jeho hodnotu nebo účel.

Zajímavé bylo i navazující vystoupení technologických partnerů. Aleš Fukal a Michael Pater (Konica Minolta IT Solutions Czech) nám opět otevřeli svět a možnosti Microsoft 365, a to ať už nástrojem na Dynamické připomínkování a schvalovací procesy, nástrojem Planner (organizaci úkolů), One Note (na poznámky), Forms (pro sběr dat a informací) a nebo Whiteboard (nástrojem pro on-line branistorming). Zlatou tečkou pak bylo vystoupení Petra Musila (Dun & Bradstreet), který pro nás připravil praktickou ukázku, jak pracovat s daty pro řízení rizik, řízení odběratelsko-dodavatelských vztahů, prověřování obchodních partnerů, udržování si dodavatelského řetězce a také ESG ranking.

Back to Top
PROEBIZ pracuje s otevřenými cookies. Umožnují mu zpracovávat data, která jsou pro správný průběh a vyhodnocování nezbytná. O cookies a jejich nastavení se dozvíte VÍCE ZDE