Skončil 20. ročník - největší akce o digitalizaci nákupu v Evropě


eBF nákupní festival

Ve dnech 11. až 14. června se do Ostravy sjeli nákupní specialisté z 10 evropských zemí na jednu z největších akcí svého druhu v Evropě. Na eBF se tradičně setkávají lidé ze soukromých firem i veřejných institucí, aby společně sdíleli své zkušenosti a poznatky z oblasti nákupu. Jubilejní dvacátý ročník nicméně přesáhl hranice procurementu a přivítal i řadu osobností celospolečenského významu – například Radka Špicara, Miroslava Singera nebo Tomáše Šebka. Mezi partnery konference nechyběly společnosti a instituce jako Amazon, Asahi, ACTUM Digital, Deloitte, Grand Oak, Konica Minolta, ViewSonic, Ministerstvo pro místní rozvoj, město Ostrava, Notino, SAP, SEDLAKOVA LEGAL, TD SYNNEX, BiQ Group, PKV, G4E nebo Veolia.

ebf zahájení

Nákupní festival ve znamení rekordů

    Sami pořadatelé eBF ze společnosti PROEBIZ nenazývají svůj podnik konferencí, ale nákupním festivalem. Je to proto, že se nese v natolik uvolněné a inspirující atmosféře, že skutečně víc připomíná letní hudební přehlídku než B2B event. A protože vlastně žádná podobná akce neexistuje, je zcela namístě slogan „Nejlepší nákupní festival".

    Na druhou stranu i řečí objektivních čísel lze snadno demonstrovat velikost dvacátého ročníku eBF. Během 4 dnů vystoupilo rekordních 190 spíkrů na 10 scénách a počet účastníků vyšplhal k tisícovce, což je o 30 % víc než na předchozím, dosud nejúspěšnějším ročníku.
    Z tradičního místa konání v hotelu Imperial se festival rozlil i do přilehlého okolí – sousední nově otevřené Ostravice a parčíku mezi oběma budovami, kde vznikla jakási veletržně-festivalová zóna nazvaná Havaj. Zde prezentovali své služby partneři akce a účastníci zmožení přednáškami si na křesílkách u kávy či drinku mohli na chvíli prožít svou malou „havaj".

    Další rekord padl ve středu večer, kdy v suterénu Ostravice vystoupila rocková skupina s největším počtem nákupčích v sestavě nazvaná AI. Ještě více nákupčích bylo v narvaném auditoriu a jejich nadšení bylo pochopitelně bezmezné.

Prestižní ceny FSA za účasti ostravského primátora

    Jedním z tradičních vrcholů eBF byl slavnostní večer s vyhlášením výsledků soutěže Fair Sourcing Awards. Ceny každoročně udělují členové Procurement Boardu za přínos v praxi firemního nákupu a ve veřejných zakázkách v kategoriích Trend, Master a Grand Prix. Uvolněnou a pohodovou atmosféru ceremoniálu podpořilo vystoupení brněnského písničkáře Pavla Čadka – nadšeného propagátora „cellofolku“. Samotné předání cen proběhlo za účasti našich speciálních hostů, primátora Ostravy Jana Dohnala a ekonoma Miroslava Singera.

    Na stupních vítězů stanuly následující osobnosti:
    v kategorii TREND PUBLIC získala 1. místo Leona Gergelová Šteigrová z Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Na 2. místě se umístila Jana Dubcová s týmem Centrálního nákupu Plzeňského kraje a ocenění za 3. místo si odnesl Branislav Šarmír ze společnosti obstaráme, s.r.o.
    v kategorii TREND PRIVATE se na předních příčkách umístil ESG tým z Asahi Global Procurement, Martin Zelinka a Martin Pokorný ze Siemens Energy společně s týmem Petry Vrbové, Zdeňka Pytlíčka a Martiny Kolafové ze společnosti GasNet.
    ✔ ocenění v kategorii MASTER PUBLIC získala Jana Dubcová (Centrální nákup Plzeňského kraje), Leona Gergelová Šteigrová (Ministerstvo pro místní rozvoj ČR) a Martin Vyklický z VUT v Brně.
    ✔ v předposlední kategorii MASTER PRIVATE se umístil na prvním místě Peter Majtán z MOL Group, Jan Hirsch z BLANCO a Jiří Róžański z Penta Hospitals.
    ✔ zlatým hřebem večera pak bylo opět také udílení cen Grand Prix, kterými pořadatelé eBF odměňují osobnosti s dlouhodobým přínosem pro svět firemního nákupu a veřejných zakázek. Ocenění z rukou ředitele eBF Milana Kaplana převzaly dvě dámy, které spojuje celoživotní nadšení pro práci v oboru a schopnost neustále přicházet s novými přístupy, tématy a výzvami – Alena Ševčíková z Nemocnice Nové Město na Moravě a Petra Vrbová ze společnosti GasNet.

ebf vyjednávání

Pestrost témat i řečníků

    Na deseti scénách se vystřídali zástupci soukromých společností i veřejného sektoru a pestrost témat odpovídala množství řečníků. Návštěvníci si mohli vybrat scénu podle témat, která je nejvíce zajímají. Například Budapest Hall ve středu patřila společnosti Veolia a s ní tématům udržitelnosti a ESG, Atrium Ostravice zaštítily společnosti SAP s Asahi s tématy zaměřenými na rozvoj lidských zdrojů. Na „klubové” scéně Ministerstva pro místní rozvoj ČR si návštěvníci mohli poslechnout přednášky a diskuze na téma inovací a výzev ve veřejném nákupu a Konica Minolta se v Atriu zaměřila na změny, které přináší AI do světa procurementu.

    I ve čtvrtek byl program nabitý zajímavými tématy. Na scéně pod vedením společnosti Deloitte se probírala digitální revoluce a změny, které nákupčím přinese. Návštěvníci si mohli vylepšit a procvičit své vyjednávací schopnosti v Atriu Ostravice, které ve čtvrtek patřilo Siemens Energy. V atmosférickém čtvrtém patře Ostravice se probíraly právní skuliny ve veřejném nákupu pod taktovkou právnické společnosti Grand Oak. Velké poděkování pak patří společnosti ViewSonic, která všem přednášejícím po dobu celého festivalu poskytovala špičkovou techniku.

Příští rok v květnu

    Jak se dvacátý ročník eBF chýlil ke konci, z úst účastníků často padala slova o tom, že šlo o nejlepší konferenci, jaké se kdy účastnili. A že nebude snadné takto vysoko nastavenou laťku překonat. Zda se to povede, se můžete přesvědčit za rok mezi 20. a 23. květnem, kdy v Ostravě proběhne 21. ročník. Uvidíme!

    Kontakt

    Kristina Kaplanová
    e-mail: kaplanova@proebiz.com
    tel.: +420 597 587 105, mob.: +420 606 246 498
    PROEBIZ s.r.o.
    Masarykovo náměstí 52/33
    702 00 Ostrava - Moravská Ostrava, CZ
    IČ: 64616398, DIČ: CZ64616398
    Zapsána v OR vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 9176.

ebf 2025
Back to Top
PROEBIZ pracuje s otevřenými cookies. Umožnují mu zpracovávat data, která jsou pro správný průběh a vyhodnocování nezbytná. O cookies a jejich nastavení se dozvíte VÍCE ZDE